halo, 112!

Danas ovi neumorni ljudi slave svoj dan uobičajenim 24-satnim radom - i imaju jednu molbu...

Objavljeno: 11.02.2017. 11:40

Zadnja izmjena: 11.02.2017. 11:43

Foto: Željko Porobija

Danas je Europski dan službe za spašavanje 112, kojega naša zemlja obilježava još od 2005. godine. Proslavljalju ga i ljudi iz Područnog ureda zaštite i spašavanja (PUZS) - ali neprestanim, 24-satnim radom.

Zatekli smo ih na radnom mjestu - tamo gdje ih možete naći u svako doba dana i noći. Ured je opremljen svim sofisticiranim uređajima i vezama koje omogućavaju da se u slučaju nesreće pošalju policija, hitna, vatrogasci - tko god već ustreba. O svim područjima rada službe strpljivo i ljubazno nas upoznaje voditelj županijske službe Zdravko Lazar. Pokazuje nam što se sve sada radi, ali nas i upoznaje s tehnološkim novotarijama koje će u skoroj budućnosti svima nama pružati veću sigurnost.

'Molimo vas da...'

Ako vas  zanima tempo njihovog rada, evo i konkretnog podatka. Prošle je godine samo PUZS Varaždin primio 31500 poziva. Prema njihovoj statistici, otprilike 20 tisuća poziva bili su, kako ih oni zovu, namjenski - dakle, ljudi su zvali zbog stvarnog problema. U tim situacijima obično ih se preusmjerava na službu koja će pomoći u rješavanju nevolje ili im se daje savjet koji im može pomoći.

No, ako ste se potrudili izračunati - oko 11500 poziva su nenamjenski. Jedan veliki dio njih dogodi se tako što ljudi slučajno aktiviraju broj 112. Ukoliko ne "zaključate" svoj mobitel, možete slučajnim kretnjama ili dodirima utipkati upravo 112 i poslati poziv centru.

- Mi često dobijemo poziv i čujemo zvukove nečijeg kretanja. Obično se radi o slučajnom pozivu, ali nikada ne znate. - objašnjava djelatnik Centra Goran Peršić.

Nažalost, gotovo 5000 nenamjenskih poziva godišnje pošalju djeca koja se igraju mobitelom. Ili se čak vole izmotavati s pozivanjem hitne službe. Djelatnici stoga mole da pazite na svoje mobitele i da izbjegavate ovakve situacije - jer svaki takav poziv krade dragocjeno vrijeme ovoj službi.

'A može i ovako...'

Neki roditelji ne shvaćaju ozbiljno ovakve situacije, nekada ih djelatnici moraju nazvati na broj s kojega su primili poziv kako bi ih opomenuli. A postoje, nažalost, i ljudi koji nazivaju 112 iz nekih svojih nerazumljivih potreba da ometaju rad ove službe i time stvarno ugrožavaju sigurnost građana. Oni bi, kao prvo, trebali znati da se registriraju svi pozivi i svi brojevi.

Kao drugo - ukoliko se netko i dalje nastavi "šaliti" slanjem nepotrebnih poziva, djelatnici PUZS-a mogu takav broj čak i isključiti. Isključenje obično ide preko mobilnog operatera, neki broj može se isključiti na 7 dana ili na cijeli mjesec ili trajno. Novi softver omogućava djelatnicima da blokiraju pozive s broja koji ih ometa u radu. Prošle je godine, vrijedi to zamijetiti, bilo 20-ak ovakvih isključenja. 

Ljudi iz PUZS i danas će odgovarati na pozive i pomagati ljudima u svim (ne)mogućim situacijama. Na nama je da im taj rad ne otežamo dodatno...

Komentari