Knjižničari u Ivancu raspravljali o informacijsko-medijskoj pismenosti

Objavljeno: 06.10.2014. 07:48

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 07:19

Izvor: galerija-images/Ivanec - okrugli stol Hrvatskog knjiznicarskog drustva

U Srednjoj školi Ivanec 3. listopada održan je stručni skup za školske knjižničare iz cijele Hrvatske na temu "Obrazovna uloga školske knjižnice".

Na skupu je istaknuto kako je misija školskih knjižničara poticanje čitanja i razvoj informacijske i medijske pismenosti te je naglašena važnost izrade standarda i kurikula.

Okrugli stol su organizirali Sekcija za školske knjižnice Hrvatskog knjižničarskog društva (HKD-a) i Knjižničarsko društvo Varaždinske županije, a sudjelovali su ugledni stručnjaci iz područja informacijske i medijske pismenosti te primjene informatičkih tehnologija, između ostalih, prof. Mihaela Banek-Zorica s Filozofskog fakulteta u Zagrebu, doc. dr. sc. Igor Kanižaj s Fakulteta političkih znanosti i dopredsjednik Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu, te Gordana Jugo, voditeljica CARNetovog edukacijskog centra.

Sudionike skupa sa slovenskom je praksom upoznala Mirjam Klavž-Dolinar, prof. slov. jez. i ped., predsjednica Sekcije za školske knjižnice pri Savezu knjižničarskih društava Slovenije i Romana Fekonja, dipl. bibl., savjetnica za knjižničnu djelatnost pri Zavodu Republike Slovenije za školstvo. Ovom je prilikom istaknuto kako u Sloveniji postoji kurikul Knjižnično-informacijske pismenosti, a učitelji i nastavnici pojedinih predmeta imaju obvezu dio nastave održati i na knjižničnim izvorima, a ne samo s udžbenicima.

Josip Rihtarić, stručni suradnik mentor i školski knjižničar iz II. OŠ Varaždin, analizirao je odgojno obrazovnu funkciju knjižnice u odnosu na teoretske postavke o zadaćama školskih knjižnica i stanja tih knjižnica u Hrvatskoj te ukazao na potrebu izrade kurikula informacijske pismenosti, a Renata Papec, informatičarka iz OŠ Ivana Kukuljevića Sakcinskog Ivanec, prikazala je nekoliko primjera suradnje informatičarke i knjižničarke koji u temelju imaju razvoj informacijske pismenosti.

Nakon izlaganja uslijedila je rasprava na kojoj je zaključeno kako postoji potreba izrade kurikula informacijsko-medijske pismenosti, koja bi se mogla realizirati na dva načina – kao program i kao izborni predmet. Kao program trebala bi biti koncipirana s obavezom provođenja za sve učitelje u suradnji s knjižničarem, a kao predmet – samo u srednjim školama, podrazumijevala bi dodatno obrazovanje i licenciranje onih koji bi ju htjeli predavati i čije bi škole imale koristi od tog predmeta.

Uvodni kulturno-umjetnički program pripremili su učenici ivanečke osnovne i srednje škole uz pomoć svojih mentorica Marije Videc, Nade Peček, Jelene Gotal i Ružice Žunar, a nazočnima su se obratili Lidija Kozina, ravnateljica Srednje škole, Marijana Mišetić, predsjednica HKD-a, Čedomir Bračko, dogradonačelnik Grada Ivanca i Darko Toth, načelnik Sektora za potporu sustavu i programe EU u Upravi za standard, strategije i posebne programe MZOS-a.

{gallery}Ivanec - okrugli stol Hrvatskog knjiznicarskog drustva{/gallery}

Komentari