6 osobina uspješnog poduzetnika - čemu duguju uspjeh?

Objavljeno: 20.11.2015. 14:10

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 07:08

Foto: Ilustracija

Prema istraživanjima, većina Hrvata planira se upustiti u poduzetnički poduhvat. Ipak, teško je procijeniti koje su osobine poduzetnika i što je ključno za uspjeh. Ipak, izdvojili smo 6 karakteristika koje uvelike doprinose uspjehu u rizičnim tržišnim uvjetima...

Dok poduzetnici najčešće ističu važnost napornog rada, teoretičari poduzetništva različito uočavaju osobine poduzetnika. Često se može čuti izreka da se dobri poduzetnici jednostavno rađaju, a razlikuju se od menadžera jer se ne fokusiraju isključivo na “školski” način rješavanja problema. U Hrvatskoj je tako udio malih i srednjih poduzetnika 99%, a u strukturi uvelike prevladavaju d.o.o i j.d.o.o., dok je mali broj dioničkih društva. Različiti su i razlozi ulaska u poduzetničke vode, ali glavni su: zarada, samostalnost te mogućnost većeg napredovanja.

1. Poduzetnici uče iz svojih grešaka

Greške se najčešće mogu događati na početku poslovanja, ali nepovoljne poslovne odluke moguće su i u zreloj fazi razvoja neke tvrtke. Ipak, po metodi pokušaja i pogrešaka poduzetnici mogu donijeti zaključke o uzrocima i posljedicama neke greške. Ključno je da se iz pogrešaka uči brzo i da se osobe rade na kontinuiranom usavršavanju jer se tržišno okruženje ne može mijenjati, već se treba prilagoditi. 

2. Kreativnost i inovativnost

Premda za uspjeh, za razliku od popularnog mišljenja, nisu potrebne nužno nove ideje, činjenica je da proizvod ili usluga trebaju imati komparativnu vrijednost. Dakle, bitno je već prokušane ideje prezentirati na vlastiti način. Potreba je često povezana s kreativnošću, a inovativno rješavanje problema osobina je svakog uspješnog poduzetnika.

3. Razumno preuzimanje rizika

Rizik je manji ili veći ovisno o tržištu ili internim resursima poduzeća, a sigurno je da se poduzetnici stalno susreću s novim poteškoćama u poslovanju. Najteže posljedice mogu biti upravo financijske prirode zbog čega je nužan oprez kod preuzimanja rizika. Ipak, poduzetnici su poznati upravo po rizičnim odlukama koje donose u pravo vrijeme i na pravom mjestu. 

4. Naporan rad

Bez napornog rada nema ni (dugoročnog) uspjeha. Većina poduzetnika poznati su kao radoholičari koji rade cijelog dana i posvećeni su poslu. No, često je riječ upravo o poslu kojeg vole. 

5. Postavljanje ciljeva

Vezano za prethodno, rezultati se mogu mjeriti samo pomoću realno postavljenih ciljeva, misije i vizije poduzeća. Naime, ciljevi se moraju postavljati kratkoročno (do godine dana) i dugoročno, a to su obično ciljevi na 5 godina. Za to je potreban jasno razrađen poslovan plan, ali i znanja iz planiranja, financija i upravljanja.

6. Odgovornost

U posljednje vrijeme veliki značaj dobiva društveno odgovorno poslovanje te pažnja prema okolišu. Ova osobina veže se i uz svakodnevni rad poduzetnika budući da trebaju često preuzimati odgovornost za svoje postupke.

Komentari