MLADA HRVATSKA PODUZETNICA (25) 'Tri su ključne stvari pri pokretanju svog biznisa, ali pazite na početničke greške'

Objavljeno: 11.06.2015. 10:36

Zadnja izmjena: 17.02.2016. 11:00

Izvor: Ilustracija

Osobni problem osjetljive kože stvorio je ideju o prirodnoj depilaciji. Posebna formula s ljekovitim biljem koju je koristila da obogati drevno poznatu depilaciju, omogućila joj je da svoj proizvod predstavi na najprestižnijem sajmu inovacija u Ženevi. Zlatne medalje i posebne nagrade iz Ženeve i Seoula su bile povod da mediji poprate njen proizvod i zainteresiraju buduće kupce. Potom osniva firmu i nakon čega slijede potpisi ugovora s veledrogerijskim firmama kao što su Medika i Oktal Pharma, a kasnije i dm-drogerie markt, BIPA, Kozmo. Od 2012. godine do danas slijedi period izvoza u europske i ex Yu države. 2014. godine kreće izvoz za austrijski dm-drogerie markt i otvarnje trgovine Diviana Cosmetics u Rijeci. 2015. godini, 4 godine nakon prijave, priznato joj je pravo patenta što joj je ujedno i najdraže postignuće.

Prvi poduzetnički koraci dvadesetpetogodišnje Riječanke Dijane Ćuzele bili su uistinu fascinantni, a službeno su otpočeli kada je u 21. godini potpisala svoj prvi poslovni ugovor, nakon čega je uslijedila izgradnja pravog poduzetničkog carstva.

Danas je jedna do najmlađih i najuspješnijih Hrvatskih poduzenica pa nas je zainteresirala njena priča i tajna uspjeha, ali i početničke pogreške na kojima je mnogo naučila.

Što je najvažnija stvar prilikom započinjanja vlastitog biznisa?
Po meni, 3 su najbitnije stvari prilikom započinjanja vlastitog biznisa:

Kvalitetna ideja – imate li potpuno novu i originalnu ideju ili možda znate na koji način možete poboljšati trenutnu ponudu proizvoda ili usluga?

Financiranje (kapital) – na koji način ćete financirati svoju ideju?

Upravljanje (management) – kako ćete upravljati svojom idejom?

Na koje tri stvari mladi poduzetnici trebaju najviše paziti?
Kvalitetna ideja i ljudi - pažljivo birati svoje suradnike koji dijele istu viziju.

Budžet - koliko god bio ograničavajući, treba se pravilno rasporediti da ne ugrozi poslovanje

Ne svaštariti - usredotočiti se na jedan cilj i ići prema njemu, nema kratica ni obilaznog puta, važna je 100%-tna predanost poslu

Koji je najveći problem hrvatskog tržišta?
Najveći problemi hrvatskog tržišta je dugi period dokazivanja, teškoće prilikom financiranja (banke ne financiraju početnike), dobiti poticaje države je „znanstvena fantastika“, globalizacija omogućuje jednostavniju krađu ideja, a tvrtke s kapitalom će brže tuđu ideju unovčiti.

Koji propust u poslovanju je ujedno i tvoja najveća lekcija?
Moji propusti u poslovanju su da u Hrvatskoj morate sklapati pismene ugovore, usmeni dogovori su mi bili najveća početnička greška! Također sam smatrala da „veliki“ poduzetnici (koji su puni hvale za mlade poduzetnike početnike) će biti prvi koji će dati priliku i hrvatski proizvod pokušati plasirati na strana tržišta. Nakon otrežnjenja, sada imam svoj vlastiti put koji je teži, ali i slađi jer ne ovisim ni o kome.

Kako se nosiš s kriznim periodima kad prodaja pada?
Tvrtku sam otvorila u najvećoj krizi u Hrvatskoj, tako da ne mogu reći da sam imala pad prodaje. Do sada, na sreću, imam samo rast. U slučaju da mi prodaja padne, morala bih poduzeti određene mjere da ne ugrozim poslovanje, najvjerojatnije bi to bilo brže i agresivnije širenje tržišta.

Što je najveći kamen spoticanja prilikom otvaranja posla?
Mislim da je danas otvaranje tvrtke poprilično jednostavno, a informacije su pristupačne i dostupne svugdje. Danas je najteže imati ideju koja će vas potaknuti da idete u poduzetništvo, ipak od ideje sve počinje.

Koje platforme koristiš za unapređenje svog poslovanja?

Nakon „Cleopatra“ šećerne paste, otvorila sam trgovinu profesionalne kozmetike, pribora i opreme za frizere, kozmetičare i vizažiste – Diviana cosmetics koja radi na vlastitoj online platformi – www.diviana-cosmetics.com, a zbog potrebe oglašavanja, koristimo se Facebookom i Googleom.

Prema tvom mišljenju, kako se mjeri uspjeh nekog poduzetnika u Hrvatskoj?
Mislim da se u Hrvatskoj uspjeh poduzetnika mjeri u ukupnim prihodima i stupnju zaduženosti. Prije sam mislila da su mjerilo uspjeha i godine postojanja tvrtke, ali kako su tijekom ove krize propale mnoge tvrtke koje su dugo godina poslovale, pokazalo se da to nije mjerilo. Uspješan je onaj poduzetnik koji uspije širiti svoje poslovanje svojim sredstvima (prihodima) uz oprezno korištenje kreditnih sredstva. Kredite treba koristiti u obimu koji neće dugoročno ugroziti poslovanje.

Koji savjet bi dala mladim poduzetnicima?
Mladi poduzetnici moraju biti spremni da će u početku jako puno poslova morati obavljati sami 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, pogotovo ako su financijski ograničeni. Moraju biti predani poslu, jedino će se na taj način riješiti strahova od neuspjeha, i shvatit će da jedna zatvorena vrata otvaraju druga vrata prepuna novim prilikama.

 

Izvor: jutarnji.hr

Komentari