Na ulazu u Ludbreg u industrijskoj zoni, jedna od najljepših i najmodernijih građevina je nova tvornica papirnih cijevi tvrtke Bomark Pak, najveće u jugoistočnom dijelu Europe po proizvodnim kapacitetima za proizvodnju stretch folije, što je i osnovna djelatnost ove tvrtke s godišnjom proizvodnjom većom od 25 tisuća tona stretch folije od čega gotovo 80 posto izvozi u zemlje Europske unije.

Najveći izvoz ostvaruje se na tržištu Austrije, Njemačke, Švicarske, Slovenije, Mađarske, Češke i Slovačke, te u BiH, Srbiji i Makedoniji. Bomark Pak je članica Bomark Grupe čije je sjedište u Varaždinu a ukupno zapošljava više od 180 djelatnika. Najveći je hrvatski distributer i proizvođač ambalažnih proizvoda te jedan od lidera u proizvodnji stretch folije u ovom dijelu Europe s planiram prihodima od preko 350 milijuna kuna. Osim tvrtke Bomark Pak čija je djelatnost proizvodnja stretch folije središnji biznis Grupe, značajna djelatnost je i distribucija ambalažnih proizvoda koju obavlja tvrtka Bomark Ambalaža, a Bomark Grupa posluje na području cijele Europe s uredima i podružnicama u Hrvatskoj, u Osijeku, Rijeci, Ludbregu, Zagrebu i Varaždinu, te u Sloveniji, Srbiji i BIH.

       

Za novu tvornicu dobili 11,2 milijuna kuna 

 Novoizgrađena tvornica ove tvrtke značajna je investicija za još uspješnije poslovanje, u koju je uloženo gotovo 30 milijuna kuna od čega je 11,2 milijuna dobiveno iz Europskog fonda za regionalni razvoj putem operativnog programa Regionalna konkurentnost 2007-2013. Nova proizvodno skladišna hala površine 3000 kvadratnih metara opremljena je najmodernijim strojevima za proizvodnju papirnih cijevi s kapacitetom od 5 tisuća tona godišnje, od čega je 60 posto proizvodnje papirnih cijevi za vlastite potrebe, a ostatak za hrvatsko tržište te tržišta okolnih zemalja, uglavnom bivše Jugoslavije.  Izgradnjom nove tvornice broj od 84 stalno zaposlenih djelatnika porastao je na 106, a u planu je zapošljavanje još desetak.     

Prema riječima mladog direktora 32 godišnjeg direktora novoigrađene tvornice Stivena Toša,  tvrtka Bomark Pak stalno ulaže u razvoj kako bi bili konkurentni na zahtjevnom europskom tržištu, te uvijek iznova traži prilike kako unaprijediti poslovne i proizvodne procese. Svakako može biti primjer mnogima na našem području po privlačenju sredstava iz EU fondova jer je osim spomenutog projekta realizirala i projekt „EU-WIR“ vrijedan 200 tisuća eura od čega je 73 posto sufinancirano sredstvima EU fonda. Tim je sredstvima nabavljen stroj za regranulaciju što je omogućilo ne samo novi proizvodni iskorak nego i zapošljavanje četiriju novih djelatnika.

"Recept" imaju stručni ljudi

Na pitanje za „recept“ privlačenja sredstava iz europskih fondova direktor Stiven Toš će reći: - Najvažnije je imati dobar i stručan tim ljudi različitih struka kakav mi imamo te pouzdane vanjske konzultante. Na natječaj za projekt izgradnje i opremanje  tvornice papirnih cijevi prijavili smo se u veljači 2014. godine,  a projekt smo pripremali devet mjeseci ranije. Pritom smo već imali prethodna iskustva jer smo dotada već povukli sredstva iz pretpristupnih fondova. Bitno je strogo poštivati kriterije i pravila koja postavlja Europska unija pri prikupljanju dokumentacije i izradi potrebnih projekata. Sredstva su nam odobrena pola godine od prijave na natječaj što znači da smo udovoljili svim kriterijima i da je projekt bio dobro pripremljen. Moram reći da pri prikupljanju dokumentacije i ishođenju dozvola nismo imali problema i da su nam izašle u susret sve nadležne službe posebice Grad Ludbreg i gradonačelnik s kojim imamo dobru suradnju jer mu je stalo do napretka proizvodnje i većeg zapošljavanja. 

Kako naglašava direktor Toš u pripremi su i novi projekti proširenja proizvodno skladišne hale te nabavke novih strojeva za proizvodnju stretch folije, što također planiranju realizirati putem EU fondova. Taj novi program je već prijavljen a planirana vrijednost investicije je veća od 40 milijuna kuna. Sudeći prema dosadašnjim uspjesima u privlačenju sredstava europskih fondova, ne treba sumnjati da će i ovi projekti biti realizirani. Svojevrsno jamstvo je ekipa stručnih ljudi tvrtke predvođenih direktorom Tošom koji ima iskustva u provođenju investicijskih projekata.

Civilizacija ljubavi

Uz stalni proizvodni i poslovni napredak Grupe Bomark pa tako i Bomark Pak, misija ovog uglednog poduzeća je, kako kaže direktor, omogućiti zaposlenicima da svojim radom osiguraju dostojanstven život. Plaće su iznad prosjeka  varaždinske regije, zaposlenici dobivaju regres, božićnice, darove za djecu i podmirene putne troškove.
 – Nastojimo u što većoj mjeri izaći u susret ljudima, a u tvrtka nastoji poticati i širiti senzibilitet za solidarnost i opće dobro. Nezaobilazan dio našeg poslovanja je i humanitarna zaklada „Civilizacija ljubavi s ciljem pružanja pomoći zajednici i vlastitim primjerom potaknuti druge na pomaganje potrebitima. Zaklada je prije par tjedana pokrenula jedinstven portal koji spaja ljude koji žele pomoći s ljudima kojima je pomoć potrebna te smo posebno ponosni na taj projekt.

Pod sloganom „Širimo prave vrijednosti“ provodimo projekte stipendiranja studenata slabijeg imovinskog stanja, financiranje prehrane djece s teškoćama u razvoju u domu u Čakovcu, godišnju kupovinu kruha za potrebe varaždinske pučke kuhinje te školovanje više od pedesetero djecu u Tanzaniji i Beninu - – otkrio je i humanitarnu stranu Bomark Grupe, Stiven Toš.

Članak je prenesen iz našeg visokotiražnog besplatnog mjesečnika 30 dana.

Komentari

09.09.2016. 18:56h

Foto: Siniša Sović / Foto agencija Sjever

Izvor: 30 dana