nakon 'turbulencija' posao

U Varaždinu centar za servis aviona i obuku pilota

Objavljeno: 19.09.2016. 08:12

Zadnja izmjena: 19.09.2016. 08:34

Foto: Siniša Sović / Foto agencija Sjever

Izvor: 30 dana

Za dobar razvoj gospodarstva pa i turizma nužna je dobra prometna povezanost - i cestovna i zračna. Što se sjeverozapadnog dijela Hrvatske tiče, Varaždinski aerodrom zaokružuje priču.

No, oko aerodroma, čiji je vlasnik Grad Varaždin, bilo je mnogo turbulencija. Za kratku reportažu previše događaja, pa ono najvažnije - na raspisanom natječaju Diamond Aviation Center d.o.o. Varaždin, tvrtka kćer Aircraft Industries GmbH iz Wiener Neustadta iz Austrije, jednog od najvećih u svijetu proizvođača visokotehnoloških zrakoplova generalne avijacije i simulatora letenja  od kompozitnih materijala, izabran je kao najbolji ponuditelj i dobio je aerodrom u najam na pet godina. Ta je tvrtka, Diamond Aviation Center d.o.o. prvi ugovor sklopila i 2003. da bi im 2008. bila otkazana suradnja - odnosno jednostranom je odlukom raskinut ugovor. Rajko Rauš, direktor je Diamonda u Hrvatskoj od samog početka. Mnogi bi na njegovu mjestu optuživali, on jednostavno, kaže - Nemam vremena baviti se prošlošću, čeka nas veliki posao.

Izbačeni s aerodroma

-Prisilno slijetanje, ili prizemljenje Diamond je doživio 2008., u petoj godini najma. Kad je trebalo produžiti ugovor, bili smo doslovno izbačeni iz varaždinskog aerodroma i bilo nam je onemogućeno daljnje obavljanje  postojećih djelatnosti. Doslovce smo se našli samo na svojoj ledini, odnosno zemljištu, do aerodroma. U razdoblju, od kad je reaskinut ugovor pa do ove godine kada je ponovo sklopljen sa vlasnikom, odnosnom Gradom Varaždinom, nije se događalo praktički ništa. Situaciju koju smo zatekli sve je samo ne pozitivna. Nije se ulagalo pa je infrastruktura u lošem stanju, zapuštena devastirana. Da bi se sve nekako dovelu u red i stvorilo osnovu za rad, treba dosta vremena, kaže Rauš.

Grupacija zapošljava tisuće ljudi

Diamond je ozbiljan partner, ističe. - Sjedište grupacije je na aerodromu Wiener Neustadt, gdje je razvojni centar i proizvodnja, a zrakoplovi se još proizvode u Kanadi, Kini. Aerodromom u Wiener Neustadtu također upravlja Diamond više od 15 godina i on je jedan od najzaposlenijih i najprometnijih aerodroma te vrste u Europi. Na godinu ima oko 38.000 operacija, slijetanja i polijetanja. Grupa zapošljava više tisuća ljudi, proizvodi nekoliko tipova jednomotornih i dvomotornih zrakoplova, više tipova simulatora letenja i zrakoplove posebne namjene za civilne i vojne svrhe. Aerodrom Varaždin trebao bi postati regionalni zrakoplovni centar, sa zrakoplovnim i pratećim djelatnostima – otvorit će se servisni centar, školski centar za obuku zrakoplovnog osoblja, pilota na najmodernijim Diamondovim letjelicama i simulatorima letenja. Po potrebi će se zaposliti visokokvalificirano osoblje pa možemo reći da će to biti svojevrsni transfer novih tehnologija i znanja. Tu su i ostali prateći sadržaji - pilotshop, ugostiteljstvo... Diamod d.o.o već sad zapošljava nekoliko stručnih djelatnika, a s obzirom na razvoj projekta i prema potrebi daljnja zapošljavanja nisu isključena. 

Obnova postojeće infrastrukture

U tijeku je obnova postojeće infrastrukture, benzinske crpke, hangara. Svakim danom slika se na aerodromu mijenja. Mnogo je posla i velike investicije su oko uređenja same zgrade, a trebati će  izvršiti i sanaciju dijela piste i platforme, odnosno stajanke za zrakoplove. Postavljen je novi sustav tehničke zaštite aerodroma, infrastruktura je pod video nadzorom. Nabavljen je i novi visokoprotočni agregat za istakanje goriva, vitlo, obnovljen prostor pumpe, očišćeni tankovi...

Nabavljeno je i opremljeno posebno vozilo za aerodrom te ostala oprema za potrebe pružanja usluga i obavljanje poslova operatera aerodroma. Dosad je uloženo puno truda i uložena znatna financijska sredstva. Svaki projekt prati velika prateća dokumentacija koju treba prevesti i prilagođavati propisima, naglašava Rauš.

 

Opravdanost ulaganja za investitore

Uspeti se na kontrolni toranj i zaviriti u taj dio prostora, svakom neupućenom postaje jasno da je za ljepšu sliku varaždinskog zračnog pristaništa potreban veliki novac. Bez zasukanih rukava mala je vjerojatnost na uspjeh. No, Rajko Rauš dobro je upoznat sa varaždinskom aerodromskom sagom i u toj mu priči sigurno neće biti lako. I kad je bio prisilno prizemljen, austrijski investitor Diamond, od ideje i želje da bude prisutan u Varaždinu nije odstupio ni jednog fetta, stope. Prevedeno u poslovnu praksu znači da ovdje vidi opravdanost svojih investicija. Kako se u svijetu sve više osjeća potreba za prometnim pilotima, za očekivati je da bi Varaždin mogao doista postati vodeći školski centar za izobrazbu tih kadrova u regiji.

Diamond je vlasnik zemljišta uz sam varaždinski aerodrom, pa moguće veće investicije nisu isključene. Iz grupacije, zbog iskustva na ovim prostorima, pušu na hladno, pa od njih ni slovca o pretpostavkama.

Članak je preuzet iz visokotiražnog besplatnog mjesečnika 30 dana.

Komentari