Svi pazimo na prehranu. Sigurni smo kako ne postoji osoba koja je kupila u dućanu nešto, a kada bi došli kući, neugodno bi se iznenadili. Bilo da je riječ o kvaliteti, težini ili ambalaži, zasigurno je frustrirajuće kada vam se nešto takvo dogodi.

Stoga smo odlučili danas obići tri najveća trgovačka centra u Varaždinu: Lidl, Plodine i Konzum kako bi provjerili kakvo meso, voće i povrće kupujemo. Za početak, potrebno je razjasniti nekoliko stvari. Svaki trgovački centar ima svoju standardizaciju koja je obavezna. Što to znači? Laički, to znači da za svaki artikl ili robu mora biti određena točna težina, veličina, ambalaža odnosno pakiranje, sorta itd. Kada proizvođač isporučuje odnosno otprema robu prema trgovačkom partneru, tada roba mora zadovoljavati te propisane standarde. Nakon što roba na ulazu u trgovački centar prođe kontrolu, ona ide na police i u daljnju prodaju kupcima.

U gotovo sva tri spomenuta trgovačka centra, obratili smo glavnu pozornost na namirnice koje najčešće kupujemo: krumpir, luk, mrkvu, povrće za juhu i, naravno, meso. Što se tiče spomenutog povrća, ono je većinom hrvatskog podrijetla. Također, odlučili smo istražiti jesu li i vage pravilno baždarene.

Nije sve po standardu

Iako smo naišli u sva tri trgovačka lanca na većinom zadovoljavajuću kvalitetu robe, ponegdje je ipak bilo odstupanja u težini, ali i kvaliteti. Primjerice, luk srebrenac nije odgovarao naočigled ni standardu, pa tako i težinom. Ista situacija bila je i s povrćem za juhu. Inače, manje je poznato, ali čak nekolicina varaždinskih tvrtki bavi se otkupom, pakiranjem i distribucijom povrća za juhu u trgovačke lance diljem Hrvatske. Pakiranja mrkve od 500 g i 1 kg svugdje su odgovarala težinom i kvalitetom.

Ipak, kao što svi znamo, takva roba lako je kvarljiva stoga ne čudi što smo naišli i na robu kraj koje se osjećao neugodan miris, a oko izložene robe letjele su mušice. 

Što se mesa tiče, ono je bilo svježe, dok je roba s kraćim rokom trajanja bila izdvojena i označena na akciji. Odstupanja u težini nije bilo. Također, sve vage radile su ispravno i bile su pravilno baždarene, međutim upitna je jedino njihova higijena. 

Sva upozorenja i informacije koje dobivamo putem medija šalju nam određenu poruku, a na svakome od nas je hoćemo li nešto kupiti ili ne. Stanje na tržištu još uvijek ne ide na ruku nikome - ni proizvođačima, ni distributerima, ni trgovačkim lancima, a još manje onima koji rade u tim procesima. Stoga, odluka je na vama, a ukoliko ćete se osjećati bolje, uvijek možete otići na tržnicu.

Ključne riječi: konzum, lidl, plodine,

Komentari

18.08.2017. 12:50h Zadnja izmjena: 18.08.2017. 12:55

Foto: Jelena Pintar