Stručnjaci NASA-e odabrali najnerealniji SF film - "2012."

Objavljeno: 07.01.2011. 17:47

Zadnja izmjena: 08.12.2015. 08:07

Megaspektakl "2012.", koji je uprihodio preko 700 milijuna dolara, NASA je proglasila daleko najnerealnijim filmom među svim SF pričama.

Ako iz termina “znanstvena fantastika” uklonite aspekt “znanstvene”, odnosno moguće po znanstvenim kriterijima, dobit ćete film “2012.”, koji je u svijetu utržio pristojnih 767 milijuna dolara.

Tako tvrde inženjeri američke svemirske agencije, koji su apokaliptičnu viziju redatelja Rolanda Emmericha s Johnom Cusackom i Amandom Peet proglasili najmanje realnom među svim suvremenim SF pričama.

Paralelne stvarnosti, potresi i vulkani

Podsjetimo, u filmu "2012." indijski znanstvenik otkriva da se zemljina unutrašnjost počela opasno pregrijavati, vodeći prema katastrofi neslućenih razmjera. U borbi za spas čovječanstva pomaže mu njegov dvojnik s kojim komunicira preko portala koji vodi u paralelni svijet. Ubrzo počinje gradnja ogromne arke koja će se otisnuti s poplavljenih himalaja i spasiti nekolicinu odabranih, dok zemljom haraju vulkani, poplave, potresi....

Iskoristili paranoju zbog proročanstva

– Radi se o frapantnoj gomili hollywoodskih znanstvenih apsurda okupljenih u jednom filmu, koji iskorištavaju kolektivnu paranoju zbog mayanskog proročanstva o smaku svijeta 2012 – uvjerava Donald Yeomans, NASA-in glavni stručnjak za asteroide i svemirske prijetnje.

Dok producenti filma sigurno nisu sretni zbog NASA-ine antinagrade, paranoici među ljubiteljima SF-a mogu odahnuti. Opasnosti od smaka svijeta, barem onakvog kakav nam predviđa Emmerichov film - znanstveno potvrđeno nema.

Komentari