pitanje je dugoročnih posljedica

30 DANA BEZ ZADAĆE? Pitali smo ravnatelje varaždinskih osnovnih škola što misle o tome

Objavljeno: 18.02.2017. 16:22

Zadnja izmjena: 18.02.2017. 16:22

Foto: Arhiva

Projekt pod nazivom '30 dana bez domaće zadaće' pokrenut je na inicijativu udruge Buđenje, a nekoliko hrvatskih škola ga je odlučilo provesti u djelo i tom prilikom pratiti promjene koje će se dogoditi u aktivnosti učenika.

Kao što je i bilo za očekivati, učenici su bili oduševljeni idejom, većina iskustava od strane učitelja su pozitivna, a nas je zanimalo što o tome misle ravnatelji varaždinskih osnovnih škola, te da li bi i oni dali priliku ovakvom projektu.

Kontaktirali smo ravnatelja V. osnovne škole u Varaždinu, profesora Maria Šipeka, kojeg smo iznenadili s projektom, a on ističe kako nije previše siguran u provedbu istog.

- Učenici se ne ocjenjuju na polugodištu, njihova motivacija počinje tek u svibnju ili lipnju te je teško ocijeniti uspješnost ankete. – rekao je ravnatelj i također nadodao kako je potrebno mijenjati stvari u sustavu obrazovanja, te da se ne može početi samo od zadaće.

Također, ističe kako je V. osnovna škola uvijek otvorena za svaki vid suradnje, posebice što se tiče napretka u obrazovanju, no nije baš siguran da će njihova škola provoditi ovaj projekt.

- Ovakvi projekti nisu tek priča za sebe, nije dovoljno samo ukinuti zadaće, potrebno je obrazovni sustav gledati iz više aspekata, ne samo učenika, nego i roditelja i cjelokupnog sustava. – zaključio je ravnatelj.

Ravnateljica III. osnovne škole, mr. sc. Jasenka Martinčević, prof. se u globalu slaže s ravnateljem Šipekom i također smatra kako je to složena tematika u koju trebaju biti uključeni, uz Učiteljsko vijeće kao najviše stručno tijelo Škole, i roditelji učenika.

Ravnateljica Martinčević dodaje kako je glavna uloga domaćih zadaća u prvom redu ponavljanje i utvrđivanje nastavnih sadržaja.

'Učenik ima pravo na kvalitetno obrazovanje'

- Ako se učenicima domaća zadaće ne bi mjesec dana zadavala, oni ih vjerojatno ne bi ponovili niti utvrdili na adekvatan način, pa time ne bi bili spremni niti za novo gradivo. Odgoj i obrazovanje je zahtjevna djelatnost, to je profesija za koju se profesori i učitelji godinama pripremaju, pa stoga svaki profesor i učitelj itekako zna procijeniti koliko će domaće zadaće zadati svojim učenicima. - rekla je ravnateljica.

Također dodaje kako svakom učeniku treba biti dostupno kvalitetno obrazovanje, ali isto tako i odgojni utjecaj. Domaće su zadaće jedan od mnogobrojnih načina kako pomoći učeniku da kontinuirano uči i postiže što bolje rezultate. Roditelji se također trebaju zainteresirati za djetetovo napredovanje, a najbolje će ga moći pratiti kroz aktivno sudjelovanje pri provjeri domaće zadaće.  U ubrzanom tempu suvremenoga života domaća zadaća može biti jedno ugodno mjesto susreta roditelja i djece gdje roditelj može pružiti podršku svom djetetu.

- Naravno da bi djeci odgovaralo da nema domaće zadaće. No, za odgoj i obrazovanje mladih naraštaja ipak su odgovorni odrasli koji kroz poštivanje zakonskih propisa i pravila struke realiziraju odgoj i obrazovanje – zaključuje ravnateljica Martinčević.

 

Komentari