Grad Varaždin kasni s plaćanjem režija javnim ustanovama i institucijama

Objavljeno: 16.05.2015. 18:21

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 07:18

Foto: Siniša Sović

Da je stanje u gradskim financijama grada Varaždina u najmanju ruku komplicirano, iz dana u dan sve je jasnije. Raskid ugovora s Biotehnološkim parkom kojeg je trebalo platiti 5,3 milijuna kuna, rješenje Ministarstva financija o vraćanju 9,3 milijuna kuna, ovrha Hypo banke od 6 milijuna kuna i još mnoge financijske obveze koje bi mogle sjesti na proračun grada sve više otežavaju samo poslovanje.

Posljednjih dana u javnost je isplivala informacija o neredovitom plaćanju režijskoh troškova osnovnim školama i vrtićima kojima je Grad Varaždin osnivač, javnim ustanovama, udrugama i institucijama od strane Grada.

Kasni li se s plaćanjem režijskih troškova i zašto pitali smo Upravni odjel za financije i proračun Grada Varaždina. Prema njihovom odgovoru, informacije o tome da Grad ne plaća režijske troškove nisu točne.

- Informacije o tome da Grad Varaždin ne plaća režijske troškove školama, vrtićima i javnim ustanovama nisu točne. Dinamika plaćanja režijskih troškova je uobičajena pa funkcioniranje gradskih ustanova i institucija ničim nije ugroženo. Prema dostupnim informacijama iz UO za financije i proračun režijski troškovi korisnika se plaćaju sukladno likvidnim mogućnostima proračuna. Pri tom se naravno vodi računa o prioritetima plaćanja - odogovorili su iz Grada.

Ukupne nepodmirene obveze za sve korisnike proračuna, dječi vrtić, osam osnovnih škola, kazalište, muezj, vatrogasci, ukupno 16 ustanova, iznose 134 351,35 kuna za Termoplin, 137 883,75 kuna za HEP i 52 709,09 kuna za Varkom.

- Najvećim dijelom nepodmirene obveze odnose se na račune za razdoblje ožujak i travanj 2015. godine. Sukladno dinamici priljeva sredstava, podmirenje tih troškova očekuje se unutar uobičajenih rokova, odnosno do kraja mjeseca. Ti su rokovi daleko od onih potrebnih za pokretanje postupaka ovrhe - rečeno je iz Grada.

Također, iz Grada Varaždina napominju kako nema poslanih ovrha prema gradskim institucijama, a one se i ne očekuju, jer se obveze plaćanja podmiruju unutar rokova koji su daleko kraći od onih potrebnih za pokretanje ovrha.

Ipak, ovrha je došla Javnoj ustanovi Gradski bazeni za dug od pola milijuna kuna prema Varkomu. Gradonačelnik Goran Habuš tvrdi da je to ujedno i jedina ovrha poslana nekoj javnoj ustanovi ili instituciji.

- Točno, došla je ovrha Gradskim bazenima za dug prema Varkomu koji je nastao 2011. godine. To je jedina ovrha koja je došla nekoj gradskoj ustanovi, sve ostalo su naklapanja. No, to ne znači da neke ovrhe neće doći. Dolazile su uvijek, dolazit će i dalje, ali nikad nije nitko bio isključen jer smo to riješili na vrijeme - rekao je Habuš.

Zašto se režijski troškovi ne podmiruju redovito, već se čeka posljednji trenutak, Habuš objašnjava u činjenici što je nepredviđen novac trebalo uplatiti za raskid ugovora s Biotehnološkim parkom.

- Ono što je činjenica i što stalno ponavljam jest da nas je likvidno 5,3 milijuna kuna koje smo morali platiti za raskid ugovora s Biotehnološkim parkom streslo. Da, bilo je kašnjenja nekih plaćanja, ali svakodnevno revidiramo listu prioriteta plaćanja i nastojimo uhvatiti tempo i uhvatit ćemo ga. Stanje u proračunu što se tiče planiranih sredstava je ok, ali 5,3 milijuna kuna zaista nismo planirali. Dobili smo odobrenje od Gradskog vijeća da odemo u dozvoljeni minus, no nismo ga iskoristili i nećemo to učiniti ako zaista ne bude nužno - rekao je Habuš.

Prema njegovim riječima, Grad poduzima sve mjere da se namakne novac koji nedostaje u gradskoj blagajni, a da se ne idu u rebalans proračuna.

- Poduzeli smo dosta mjera da se poduzmu neke druge naplate. Komunal radi pojačano na postupcima legalizacije i izdavanjima rješenja za naplatu komunalnog doprinosa, uprli smo sve snage da tih 5,3 milijuna što nam fali, ne moramo ići u rebalans proračuna i rezati neke programe - zaključio je Habuš.

Komentari