Posljednjih dana među našim sugrađanima ponovo se pojavila prijevara vezana uz elektroničku poštu u kojoj vama poznata osoba traži hitnu pomoć zbog problema u inozemstvu.

Nepoznati počinitelj na još sada neutvrđen način preuzima nadzor nad pretincem elektroničke pošte te postojećim korisnicima, bez znanja stvarnog vlasnika, šalje poruke. Lažne poruke upućuju na to da se navedena osoba nalazi u inozemstvu te traži novac kako bi se mogla vratiti kući.

Lažna poruka stiže u obliku dramatične poruke ovakvog ili sličnog oblika:

„Pomoć!

Oprosti što ti se javljam ovako. Otputovao sam u Ujedinjeno Kraljevstvo, a moja torbu, u kojoj je bila putovnica i kreditne kartice su mi ukrali. Veleposlanstvo će mi pomoći i dozvoliti mi da letim bez putovnice, samo moram platiti kartu i podmiriti račune u hotelu. Nažalost, do novca ne mogu doci bez kartice. Kontaktirao sam banku, ali treba im još vremena da mi naprave novu karticu. Mislio sam te zamoliti da mi posudiš nešto novaca koje ću ti vratiti po povratku. Treba mi 1.600 eura da pokrijem troškove. Moram biti na prvom sljedećem letu. Mogu ti proslijediti detalje o tome kako mi možeš poslati novac.
Molim te javi mi je li to moguće.

Željno išcekujem tvoj odgovor!

Pozdrav!“

Ukoliko primite takvu ili poruku sličnog sadržaja, ne nasjedajte. Riječ je o prijevari i ni u kojem slučaju se ne upuštajte u sumnjive novčane transakcije kako i sami ne bi postali žrtve. Kako osoba koja vam je poslala tu poruku više nema kontrolu nad svojim računom, upozorite je nekim drugim putem kako bi mogla pravilno reagirati.

Također, ako sumnjate da je netko mogao doći do vaših korisničkih podataka (sumnjive ankete i sl.), promijenite lozinku vaše elektroničke pošte kako i vi ne biste došli u sličnu situaciju.

Komentari

05.10.2015. 19:02h Zadnja izmjena: 08.12.2015. 11:26

Foto: Ilustracija