U prostorijama HUP-a u Zagrebu održana je tribina „Kakvu željeznicu želimo“ na kojoj se okupilo preko 150 predstavnika znanosti, struke i industrije. Cilj tribine bio je poboljšanje komunikacije između javnoga sektora, željezničkih tvrtki, novih operatera, industrije i znanosti te osvješćivanje uloge željeznice, kao javne usluge, u demografskoj obnovi RH.

Sudjelujući u raspravi varaždinski župan Radimir Čačić osvrnuo se na svoj mandat u Račanovoj Vladi, kad je krenula izgradnja autocesta.

- Da bi projekt uspio morate imati jasnu sliku o tome što želite, morate imati političku odluku o tome, tim koji to zna napraviti i niže razine stručnih i odgovornih operativaca. A mi smo to tada imali - rekao je Čačić.

Na pitanje moderatora zašto se u tom razdoblju nije više angažirao i na modernizaciji željeznice, rekao je to da su u njegovom resoru bile autoceste, a željeznice nisu. On je zamjerio prethodnim i  postojećim Upravama HŽ-a neadekvatno provođenje strategija, a smatra da je bila pogrešna odluka o ukidanju kontrole ugovaranja poslova u javnim poduzećima. Također, naglasio je to da je sada došlo vrijeme za željeznicu, obzirom na to da su ceste izgrađene. To je, kaže osobno pokazao na način da je upravo  izgradnja i modernizacija brze pruge od Varaždina preko Lepoglave do Zagreba, takozvana „lepoglavska spojnica“,  bila uvjet da podrži aktualnu Vladu, nakon posljednjih izbora.

- Brza pruga, vrijedna oko 500 milijuna eura, slikovito rečeno, za mene znači „Pelješki most sjevera Hrvatske“.  Danas se od Čakovca i Varaždina do svega stotinjak  kilometara udaljenog Zagreba, putuje do 3 sata, dok bi se novom i moderniziranom prugom put do glavnoga grada skratio na 50-ak minuta - rekao je Čačić i dodao kako žele bržu, sigurniju i udobniju željeznicu te budući da je u Bijeloj knjizi EU željeznički promet istaknut kao prioritetan, za izgradnju i modernizaciju ove pruge može se dobiti sufinanciranje od čak 85 posto iz EU.

 

Komentari

09.05.2018. 20:13h Zadnja izmjena: 09.05.2018. 20:23