podvožnjak Supilova-Wissertova

eTV - Sve što ste željeli znati o novom rješenju za Kućansku rampu saznajte ovdje

Cilj novog projekta je, kako kažu projektanti tvrtke Via plan, prometno povezivanje trenutno odsječenog istočnog dijela s ostatkom Varaždina uz pomoć umjetnog tunela ispod kolodvora...
Objavljeno: 28.06.2022. 13:35

Zadnja izmjena: 28.06.2022. 13:40

Gradska vlast nedavno je predstavila idejni projekt podvožnjaka Supilova-Wissertova, odnosno rješenje za raskrižje Kućanske rampe, na prostoru Ulice Frana Supila, Ulice Adolfa Wieserta i prostora Željezničkog kolodvora Varaždin.

U eTV studiju su gostovali Igor Mrak i Damir Crnčec iz tvrtke Via plan koja je izdradila navedeni projekt podvožnjaka. Inače, tvrtka je 2006. godine prvi puta napravila prijedlog projekta u kojem se nadvožnjak i podvožnjak nisu pokazali dobrim rješenjem zbog manjka prostora za prolaz vlaka, a javio se i problem ulaska veće količine prometa u centar grada. Cilj novog projekta je, kako kažu, prometno povezivanje trenutno odsječenog istočnog dijela s ostatkom Varaždina uz pomoć umjetnog tunela ispod kolodvora.

- Na ulici F. Supila planira se dogradnja dodatne trake koja se spušta u razinu umjetnog podvožnjaka, gdje se formira nesemaforizirano raskrižje s obaveznim smjerom desno. Na ulici F. Supila rekonstruiraju se dva postojeća raskrižja. Jedno je postojeće raskrižje Anine ulice, V. Novaka i F. Supila koje će se formirati u trokrako kružno raskrižje. Predviđa se rekonstrukcija postojećeg nesemaforiziranog trokrakog raskrižja u zoni kolodvora koji se planira prenamijeniti u kružno raskrižje.

Stepenice za pješake, 'autowalk' za bicikliste

Kako su rekli, zbog širine ulica postoji dovoljno prostora za uređenje pješačkog i biciklističkog prometa.

- Na Wissertovoj smo imali obostrani pješački i biciklistički promet, a predvidjelo se da uz zapadni dio ulice F. Supila bude izgrađena obostrana pješačka staza s jednosmjernom biciklisitčkom stazom. Za zapadnu stranu Supilove ulice predviđaju se obostrane pješačke i biciklističke staze koje su sa Wissertovom ulicom povezane tim pothodnikom. Izlaz iz pothodnika bio bi preko klasičnog stubišta za pješake te autowalk, odnosno pokretne trake za bicikliste.

'Ne možete svima ugoditi'

Budući da se projekt gradi na području kolodvora, za vlakove bi se tijekom izgradnje koristili privremeni mostovi. Također, tijekom gradnje bi se postojeće podzemne instalacije izmaknule, a problem predstavljaju i podzemne vode na propusnom šljunčanom tlu, što bi moglo uzrokovati niz problema i troškova. A, što se tiče kritike dijela građana, projektanti kažu:

- Ljudi trebaju shvatiti da je to gusto naseljeno područje. To je problematika dugi niz godina, postoji puno rješenja kojima se pokušava rješiti problem. Nijedno nije idealno, nijedno nije savršeno, a ovo naše rješenje ima puno prednosti u odnosu na ona prethodna. Mislim da je fluidno i protočno. Ne možete svima ugoditi, neki stanari su za, neki su protiv. Cilj je povezati taj dio grada. Mi smo voljni i za javnu raspravu da se čuju njihova mišljenja i zahtjevi. Ljudi moraju shvatiti i da je tu niz faktora koji utječu na rješenje.

'Izgradnja kroz tri godine'

Ukoliko će sve ići po planu, očekuje se ishođenje lokacijske dozvole do kraja godine, a natječaj za realizaciju projekta bi mogao zavšiti do kraja mandata.

- Za lokacijsku dozvolu ne bi trebalo biti velikih problema, naš projekt je pri kraju, a na temelju njega i idejnog projekta za rotore možemo očekivati da ćemo tražiti lokacijsku dozvolu, što bi trebalo biti ove godine. Nakon toga dolazi kompleksan natječaj jer se radi o velikom zahvatu za glavni projekt. Bit će puno zainteresiranih, radi se o javnoj nabavi pa projekt može dobiti netko iz Dubrovnika koji nije svjestan problema u Varaždinu. Izrada projekta bi mogla trajati dvije godine, kada se može dati i zahtjev za građevinsku dozvolu. Imovinskih odnosa gotovo nema, a do kraja mandata bi se mogao pokrenuti i završiti natječaj za izgradnju.

Cijelu emisiju u kojoj su gostovali Igor Mrak i Damir Crnčec, projektanti tvrtke Via plan koja se bavi projektom rješenja Kućanske rampe, pogledajte ovdje:

 

Komentari