doznajemo

eTV - Grad više ne može samostalno odlučivati o aerodromu? Doznajemo o čemu se radi...

Gradu Varaždinu nitko ne može oduzeti pistu (inače vrijednu desetke milijuna eura), kao ni najveći dio zemljišta koje je u njegovom vlasništvu, međutim sada se s privatnim vlasnikom mora dogovoriti o zajedničkom upravljanju, jer sudskim pravorijekom sve se mijenja...
Objavljeno: 02.03.2022. 13:06

Zadnja izmjena: 02.03.2022. 13:58

Grad Varaždin odnedavno više ne može samostalno upravljati varaždinskim aerodromom, ustvrdio je u današnjoj emisiji Danijel Borović, svojevremeno direktor gradske tvrtke koja je aerodromom upravljala.

Riječ je o gradskoj tvrtci „Varaždin Airport“, koja je 2008. ušla u zajednički posao s privatnom tvrtkom „Winair, s namjerom zajedničkog ulaganja u razvoj varaždinskog aerodroma te ostvarivanja državnih poticaja. Uslijedili su, kao što je poznato, dugi sudski postupci, Goran Habuš je  međuvremenu angažirao novog koncesionara („Diamond Aircraft“), a nakon isteka te koncesije – Grad Varaždin je aerodrom na upravljanje dao „Parkovima“. Sada je, međutim, došao sudski pravorijek.

'Grad više nije većinski vlasnik tvrtke koja upravlja aerodromom'

- Zadnja je varijanta da je Grad Varaždin sa 100-postotnim vlasništvom u tvrtki „Varaždin Airport“ došao na 40 posto vlasništva. Winair je prije nekih mjesec dana postavio i svog direktora tvrtke, te se Grad Varaždin kao manjinski vlasnik mora dogovoriti kako će naš aerodrom dalje funkcionirati, s obzirom da je dio infrastrukture u suvlasništvu privatnog vlasnika – rekao je danas u eTV studiju Borović.

Kao što je poznato, osnivač Winaira je Davor Patafta, sada tvrtka glasi na tvrtku IND-Consult Marktforschungs-und Handels GmbH, dok se u Winairu Patafta nalazi na funkciji prokurista.

'Sjesti i dogovoriti se'

Gradu Varaždinu, kako je Borović pojasnio, nitko ne može oduzeti pistu (inače vrijednu desetke milijune eura), kao ni najveći dio zemljišta koje je u njegovom vlasništvu, međutim sada se s privatnim vlasnikom mora dogovoriti o zajedničkom upravljanju, jer sudskim pravorijekom sve se mijenja, budući da je sud privatnom vlasniku priznao ulaganja u razini prava na 60-postotno vlasništvo nad zajedničkom tvrtkom.

'Grad i privatni suvlasnik moraju se dogovoriti'

- Znači moraju se jednostavno sjesti i dogovoriti se. Bili su raznorani planovi, no dotadašnji korisnici aerodromskih usluga su se u međuvremenu morali po drugim aerodromima, od mora do Zagreba. Sada ih treba privući natrag. Imamo zainteresiranih firmi (u Kneginečkoj zoni i ostalima), ali smo ograničeni jer nema razvoja, nema noćnog starta, instrumentalnog sletanja, itd. Kod loših meteoroloških uvjeta mora se koristiti Zagreb koji je daleko, pa onda još trošiti i vrijeme na put. Treba to čim prije riješiti – zaključio je Borović.

Investitori pitaju

Na njegove riječi nadovezao se i župan Stričak, koji osobno prima upite od strane investitora za mogućnost korištenja toga aerodroma.

'Investitori pitaju za sigurnost i aerodrom'

- Unatrag nekoliko mjeseci razgovarao sam s nekoliko investitora. Pitaju za cijenu zemljišta, uvjete i dobro su upoznati. Ponavljaju se i dva pitanja s kojima se prije nisam susretao, a to je pitanje sigurnosti i mogućnost korištenja aerodroma. To je upravo ono o čemu govori i g. Borović – rekao je Stričak.

Komentari