učestali problem

Mobiteli na nastavi - Da ili Ne? Evo što o tome misle nastavnici i ravnatelji nekih varaždinskih škola

Objavljeno: 16.01.2018. 09:32

Zadnja izmjena: 16.01.2018. 10:18

Francuska vlada od 2018. godine uvodi zabranu korištenja mobitela u osnovnim školama. Točnije, učenici će smijeti donijeti mobitel u školu, ali ga neće smijeti koristiti na nastavi pa čak niti na odmoru. Neke hrvatske škole, primjerice u Rijeci, također su uvele zabranu korištenja ove pametne spravice na satu. Evo što o tome misle neki ravnatelji i nastavnici varaždinskih osnovnih i srednjih škola.

Ova problematika provlači se već duže vremena i u našem školstvu gdje u većini školskih kućnih redova stoji pravilo da se mobitel u školi ne smije koristiti, no to se pravilo redovito krši, ali ima škola, primjerice u Rijeci koje su zabranile korištenje mobitela na nastavi, u suprotnom učenici dobivaju ukor. Potaknuti ovim sve češćim problemom upotrebe, ali i zloupotrebe mobitela na nastavi, upitali smo nekoliko ravnatelja i nastavnika varaždinskih osnovnih i srednjih škola za mišljenje.

Korištenje mobitela da, ali pod kontroliranim uvjetima

Prema mišljenu ravnatelja i nastavnika nekih varaždinskih škola, škole malo kaskaju za suvremenim digitalnim generacijama učenika i u nalaženju pravih odgovora na njihove potrebe. U slučaju korištenja mobitela u školi i nastavi, protiv su korištenja mobitela u svrhu prepisivanja na pisanim ispitima ili nedopuštenog snimanja situacija i osoba u razredu, no ne vide problem ako učenici dobiju takve zadatke koji zahtijevaju istraživanje internetskih sadržaja te se u takvoj okolnosti posluže i svojim mobitelima.

Dakle, prema njihovom mišljenju, korištenje mobitela izravno je povezano s načinom rada u školi pa, ako smo usredotočeni na reproduktivno znanje učenika, mobiteli mogu biti problem, a ako smo usmjereni na istraživački pristup, mobiteli mogu biti korisni.

Usto, postavlja se pitanje kakvi su nam učenici? Ako su odgovorni i imaju samokontrolu, nema potrebe za represijom. To znači da se škole u suradnji s roditeljima trebaju uhvatiti u koštac s podizanjem osobne odgovornosti  učenika i njihove kvalitetne suradnje s nastavnicima. 

Korisno nastavno pomagalo kojim se učenici ne znaju služiti

Prema tome, nastavnici i ravnatelji uglavnom smatraju da ne bi trebalo u potpunosti zabraniti korištenje mobitela na nastavi jer se mogu upotrijebiti u korisne svrhe i dobro ukomponirati u nastavu i može služiti kao nastavno pomagalo, npr. za ponavljanje gradiva preko kviza, na kraetivnim radionicama, u timskom radu - kada učenici mogu na internetu pronaći informacije koje im trebaju za rješavanje postavljenih zadataka i sl., no treba ograničiti korištenje tako da ga učenici koriste samo uz dozvolu nastavnika, a to je lako kada imamo dobre učenike, međutim, s ostalima je problem. Zbog toga, kažu, to treba staviti u statut škole ili kućni red i treba strogo kazniti one koji prekrše taj članak.

No, ono što neke nastavnike iznenađuje je njihovo nesnalaženje s korisnim alatima koje mogu pronaći na svojim pametnim telefonima koje očito ne koriste u pametne svrhe. Osim toga, nastavnici se zalažu da se učenici kažnjavaju ukoliko nedozvoljeno koriste mobitel pod nastavom, a idealno bi bilo, kako kažu, da ga za vrijeme nastave maknu od sebe, ili da ga daju nastavniku ili odlože na za to predviđeno mjesto, a mogli bi ga koristiti pod velikim odmorom. Ukoliko je nešto hitno svaki roditelj zna gdje mu treba biti klinac i kako doći do njega pomoću škole.

 

 

 

 

Komentari