novi prijedlozi nove promjene

PROVJERILI SMO Što naši nastavnici misle o zaključivanju na polugodištu i većoj ulozi roditelja u nastavi

Objavljeno: 07.11.2017. 08:26

Zadnja izmjena: 07.11.2017. 09:23

Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi opet vapi za određenim promjenama s ciljem poboljšanja obrazovnog sustava u osnovnim i srednjim školama. Ovih dana trajala je rasprava o nekim prijedlozima ministrice Divjak, a o kakvim se promjenama zapravo radi i što o tome misle nastavnici nekih varaždinskih srednjih škola pročitajte u nastavku...

Lakši ispis učenika iz jedne u drugu školu

Nastavnici se uglavnom slažu oko ovog prijedloga jer, kako neki kažu, dijete od 15 godina koje još ne zna što želi u životu lako može pogriješiti prilikom upisa u školu, no isto tako, neki nastavnici tvrde da bi se prilikom prijelaza iz škole u školu trebala poštivati struka, odnosno voditi računa da se radi o sličnim zanimanjima jer se često događa, osobito kod strukovnih škola koje imaju i praktičnu nastavu, da se time narušava red i pravila koja su do tada vrijedila u razredu.

Zaključivanje ocjena na polugodištu

Zaključivanje ocjena na polugodištu, ali bez zaključivanja općeg uspjeha koje je ministrica Divjak najavila, nastavnici s kojima smo razgovarali uglavnom su dočekali s odobravanjem, tvrdeći da je to potrebno jer učenici inače ne uče do samog kraja školske godine, a zaključne ocjene na polugodištu ih ipak motiviraju da kontinuirano rade jer ako ocjena nije zaključena ne doživljava se kao negativna ocjena i time se problem ne rješava na vrijeme.

U suprotnom, učenici ipak imaju osjećaj neke obaveze što omogućava i brže ispravljanje negativnih ocjena. No, neki se ipak ne slažu s tim prijedlogom tvrdeći da je to samo dodatni pritisak na nastavnike.

Rad na dopunskoj nastavi trebao bi ući u 40-satno radno vrijeme

Ova odluka omogućila bi nastavnicima da sudjeluju u projektima unutar radnog vremena jer su dosada to radili ili nakon posla ili su zbog rada na projektima dobivali manju plaću.

Naši sugovornici pohvalili su navedeni prijedlog jer kako neki kažu, nije u redu da nastavnici imaju ogromnu listu dodatnih poslova i da im se to ne plati, tj. da ravnatelj nekima za istu plaću daje puno više dodatnih poslova nego drugima koji rade na istoj školi, a to se odnosi i na dodatnu i dopunsku nastavu s učenicima i pripreme za natjecanja.

Utvrđivanje radne sposobnosti obrazovnih radnika

Prema mišljenju naših sugovornika to je potrebno i trebalo bi se čak provoditi kao dvogodišnja obveza osobito nakon dužeg radnog staža u školi. Također, neki ističu da je potrebno provjeravati psihofizičko stanje nastavnika jer se događa da se neki uhljebe iako nisu sposobni više odrađivati taj posao, a time pate generacije učenika.

Uključivanje roditelja u nastavne sadržaje

Ovaj prijedlog predviđa upućenost roditelja u sve sadržaje koje njihovo dijete pohađa u školi na što nastavnici tvrde da to pravo imaju i sada što na veliko koriste. Također, tvrde da moraju biti upućeni, ali do određene granice jer preveliko miješanje roditelja u rad nastavnika nije u redu budući da nisu kompetentni za školski plan i program. Kako neki kažu, ono malo slobode u kreiranju nastavnih sadržaja ne bi se smjelo oduzeti nastavnicima.

 

 

 

 

Komentari