Kreće prva trećina ceste

Objavljen natječaj za brzu cestu, imat će dva nadvožnjaka i stajati 43,4 milijuna eura

Brzu cestu, podsjetimo, aktualni župan Anđelko Stričak ističe kao ključan projekt svojeg mandata, zbog čega je prilikom preuzimanja vlasti promijenio i redoslijed prioriteta, smjestivši ju ispred brze pruge. U prvoj fazi koja upravo proceduralno započinje, izgradit će se trećina ukupne dionice...
Objavljeno: 06.09.2022. 07:15

Zadnja izmjena: 06.09.2022. 08:13

Uoči Dana županije, koji će se održati ovog četvrtka, raspisan je  natječaj za izgradnju brze ceste, vrijedan 327,5 milijuna kuna s PDV-om (43,4 milijuna eura).

Brzu cestu, podsjetimo, aktualni župan Anđelko Stričak ističe kao ključan projekt svojeg mandata, zbog čega je prilikom preuzimanja vlasti promijenio i redoslijed prioriteta, smjestivši ju ispred brze pruge. Nedavno je kazao kako je projekt pokrenut 2017. godine, zahvaljujući njegovom lobiranju kao saborskog zastupnika, a prije toga - kako je ustvrdio - "nije zatekao ni urudžbeni broj". Objavljena natječajna dokumentacija sada daje u vid u određene zanimljive detalje koji ranije nisu bili poznati. Točan naziv projekta tako je Brza cesta Varaždin – Ivanec – Krapina, a u prvoj fazi koja upravo započinje gradit će se dionica od Varaždina do mjesta Cerje Tužno na području Općine Vidovec.

  • Cesta duga 21,5 km - Cesta koja će ukupno prolaziti kroz tri grada (Varaždin, Ivanec, Lepoglava) i tri općine (Vidovec, Beretinec, Maruševec) ukupno će biti duga 21,5 kilometara, pri  čemu će duljina dionice koja će se prva graditi (ova do Cerja Tužnog) iznositi 7,5 kilometara. Ukupno je, dakle, u prvoj fazi riječ o trećini ukupne dionice ceste.
  • Nadvožnjak i podvožnjak - Brza cesta najvećim dijelom prolazit će kroz poljoprivredna zemljišta (jednim dijelom zapuštena), gotovo da neće biti u doticaju sa stambenim naseljima, međutim na tri mjesta ispreplitat će se s lokalnom željezničkom prugom. Na području Vidovca izgradit će se nadvožnjak dužine 239 metara, a na području Poljane 66 metara dug podvožnjak.
  • Još jedan nadvožnjak i podvožnjak - Cjelokupna dionica na području Varaždinske županije gradit će se u tri faze dok ne dođe do Lepoglave. Iza prve faze koja upravo započinje, slijedi druga faza do grada Ivanca uz još jedan nadvožnjak, a zatim treća faza do Lepoglave koja uključuje još jedan podvožnjak. U međuvremenu će se preostale faze, kako budu izgrađene, pustiti u promet.
  • Državno važan projekt - Natječaj ovaj projekt definira kao državno važan projekt, a sadašnje stanje prometne infrastrukture na istom području kao jedno od najlošijih u Hrvatskoj.
  • Povezivanje s autocestom - „Očekuje se da izgradnja brze ceste bude pokretač privrednih aktivnosti, s ciljem revitalizacije i uravnoteženijeg razvitka pograničnih i slabije razvijenih područja Varaždinske i Krapinsko – zagorske županije, te povezivanje regionalnih centara Sjeverozapadne Hrvatske na postojeću mrežu autocesta“, zaključuju Hrvatske ceste.

Komentari