napeti odnosi između učitelja i profesora

Oštra reakcija Reformista: 'Ministrica Divjak zbog politikanstva zabila autogol i ugrozila kurikularnu reformu'

Objavljeno: 10.07.2018. 14:08

Zadnja izmjena: 10.07.2018. 14:21

Prenosimo priopćenje Reformista koji kažu kako je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak zbog politikanstva zabila autogol uoči donošenja novoga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi te ugrozila kurikularnu reformu.

Podsjetimo, članak 29. koji je nakon javne rasprave dodan u Nacrt konačnog prijedloga zakona, kadar s učiteljskih fakulteta s pojačanim nastavnim predmetima i modulima prilikom javljanja na natječaj za posao u predmetnoj nastavi u osnovnoj školi rangira kao treći na listi za zapošljavanje, iza profesora odnosno magistra odgovarajućeg predmeta.

Dakle, rasprava se odvija oko toga da učitelji s pojačanim predmetom nemaju dovoljno ili jednako znanja kao i netko tko je završio neki drugi sveučilišni studij te stekao određene pedagoške kompetencije. S druge strane, učitelji razredne nastave naglašavaju da im za nastavu u višim razredima osnovne škole toliko znanja apsolutno nije potrebno, već su puno važnija pedagogija i metodika te način odnošenja prema učenicima, što oni imaju.

Traže micanje spornog članka iz Zakona 

Reformisti smatraju da ministrica prijedlogom uvrštenja članka 29. u postojeći Zakon diskreditira i diskriminira tisuće učitelja s diplomama učiteljskih fakulteta, dvopredmetnim studijima, pojačanim programima i modulima, svrstavajući ih u treći rang prioriteta prilikom zapošljavanja.

Kako kažu, spornom intervencijom otvara i Pandorinu kutiju koja će sigurno ugroziti kurikularnu reformu, pa i daljnje provođenje eksperimentalnog projekta „Škola za život“. Smatraju da tretirati na taj način učiteljski kadar koji čini metodičku i pedagoško-psihološku bazu primarnoga obrazovnog sustava, znači, ugrožavati jezgru i time bilo kakvu perspektivu njegovoga daljnjeg razvoja. Ministrica je prema njihovom mišljenju, ovim činom dokazala kako uopće nema nikakvu komunikaciju ni osjećaj za potrebe i način rada u osnovnoj školi. 

Reformisti tvrde kako su za aktivnu i konstruktivnu raspravu koja podrazumijeva i otvaranje pitanja kadrovske prekapacitiranosti u pojedinim nastavnim zanimanjima, kao i problem deficitarnosti u nekim predmetima, a posebice manjka stručnih suradnika pa i pitanja kompetencija, ali nipošto ne na štetu drugih i ne na ovakav netransparentan i krajnje ponižavajući način. Pozivaju prosvjetnu, sveučilišnu i opću javnost na uključivanje u raspravu i traže da se sporni članak makne iz nacrta Zakona s obzirom na to da se pod krinkom uvođenja reda, ustvari izazvao nered i kaos u osnovnim školama.

 

Komentari