Umirovljenici nezadovoljni: Šalteri u Varaždinu odlaze u povijest, sad hodi u dućan, šuti i plati

Objavljeno: 17.09.2015. 15:27

Zadnja izmjena: 08.12.2015. 11:26

Foto: Ilustracija/Siniša Sović

Otkad su se na uplatnicama za plaćanje računa, primjerice struje, vode, plina ili telefona, našli bar kodovi, plaćanje na šalterima kod većine stanovnika gotovo je otišlo u zaborav.

Većina nas je takav način plaćanja prihvatila bez pogovora. Naknade su vrlo niske, sve se može obaviti na jednom kiosku ili u prodavaonicama koje podržavaju takav način plaćanja računa. Međutim, mnogim umirovljenicima se takav način plaćanja ne sviđa. 

- Ne sviđa nam se taj način plaćanja računa. Samo nam vele 'sad hodi u dućan, plati i šuti'. Nemamo se kome požaliti, jer nam u dućan nema tko objasniti stavke na računu, ako nam nisu jasne. Na šalterima se to bez problema moglo - požalilo nam se u razgovoru nekoliko umirovljenika. 

Navike je teško mijenjati, osobito umirovljenicima koji su navikli hodati od šaltera do šaltera i popričati s ljubaznim djelatnicima. Nije rijetkost da su upravo umirovljenici najbolji platiše. Račune plaćaju čim ih dobiju, a hodanje od šaltera do šaltera nje im teško ukoliko su pokretni i dobrog zdravlja. Iako je plaćanje u dućanima i na kioscima sve popularnije, istražili smo gdje se još uvijek zadržalo plaćanje računa na šalterima. 

Šaltersko plaćanje zadržano je u poslovnicama Fine i poslovnicama Hrvatske pošte, gdje se mogu platiti svi računi. Što se tiče plaćanja na šalteru, Varaždinci plin mogu platiti na šalteru u Termoplinu, vodu na šalteru u Varkomu, račune za telefon u centrima izabranog operatera, a račune za smeće Čistoći na varaždinskom placu.

Što se tiče plaćanja računa za struju, u Varaždinu već neko vrijeme ne postoji šaltersko plaćanje. Varaždinska Elektra još je 2011. zatvorila svoje blagajne.

- U okviru mjera za poboljšanje poslovanja i optimizaciju troškova, HEP Operator distribucijskog sustava (HEP ODS) je tijekom 2010. godine proveo smanjenje broja blagajni, a tijekom 2011. godine i njihovo potpuno zatvaranje - rekli su iz HEP-a.

Kupci Hrvatske elektroprivrede tako već četiri godine mogu bez naknade plaćati račune za električnu energiju u poslovnicama FINA-e i Hrvatske pošte, dok značajan dio kupaca plaća svoje račune u bankama, putem trajnih naloga ili internet bankarstva.

Što se tiče zatvaranja blagajni, zaposlenici koji su radili na tim mjestima preraspodijeljeni su na poslove informacija i reklamacija kupaca, kao i na poslove ostalih komunikacija s kupcima.

Iako je šaltersko plaćanje u našem gradu u većini slučajeva zadržano, zbog brzine plaćanja i pomanjkanja vremena računi se sve više plaćaju na jednom mjestu, u Fina-i, na Pošti ili pak na kisoku. Kod mlađe populacije sve je veći trend plaćanja računa internet bankarstvom.

U svakom slučaju, računi dolaze iz mjeseca u mjesec, a svatko se s plaćanjem snalazi kako zna i umije. Ono s čime se svi mogu složiti jest da račune plaćaju tamo gdje je naknada po uplatnici najniža, ili gdje se naknada uopće ne plaća. Danas je svaka kuna dobrodošla, pa čak i ako treba malo protegnuti noge i obići više različitih mjesta za plaćanje.

Komentari