velik interes javnosti

eTV intervju - Low cost letovi iz Varaždina? Gradonačelnik je odgovorio na naših 7 pitanja

Varaždinska staza duga je 1750 metara, a staza u Firenzi je duga 1700 metara. Dakle, aerodrom u Firenzi koji ima pet puta više polijetanja i slijetanja od aerodroma u Zagrebu, ima kraću stazu od aerodroma u Varaždinu. Na varaždinski aerodrom mogu slijetati avioni poput AirBus-a A-319, odnosno putnički avioni do stotinjak putnika, poručuje gradonačelnik...

Piše: Mateja Rak

Objavljeno: 17.12.2021. 10:27

Zadnja izmjena: 17.12.2021. 10:29

Varaždinski aerodrom početkom ove godine izgubio je licencu, potom je predan na upravljanje Parkovima, a onda je nedavno ponovno otvoren. Zasluge za njegovo ponovno otvorenje, odnosno prvi korak prema tome, HDZ pripisuje Alenu Runcu, tadašnjem direkotoru Parkova, dok Neven Bosilj ima drugačji pogled. Osim samog otvorenja aerodroma, u javnosti je najviše odjeknula njegvova najava da bi kroz izvjesno vrijeme iz Varaždina mogli polijetati i low-cost operateri, i upravo na tu temu, kao i neke druge, gradonačelniku smo postavili sedam sljedećih pitanja:

  • Vaš pogled na problematiku varaždinskog aerodroma?

Varaždinski aerodrom je početkom 2021. godine izgubio od Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo licencu, odnosno odobrenje za upotrebu aerodroma i izbrisan je sa svih karata. To je bila jedna nedopustiva pogreška bivše vlasti, odnosno rat između bivše vlasti i tadašnjeg upravitelja aerodroma. Nažalost, mi nismo imali već 15-tak godina sreću s upraviteljima aerodroma i uvijek su obećanja bila puno veća nego izvršenja. 

  • Aerodrom sada ima uporabnu dozvolu, što to znači?

Trebalo nam je gotovo pola godine, mi smo krajem listopada uspjeli konačno dobiti licencu, što znači da je aerodrom sada ucrtan u sve letačke karte Hrvatske i Europe i da u ovom trenutku na njega mogu polijetati i slijetati avioni. To je najbitnije i to je prvi korak. Aerodrom je, kao što sam veći više put istaknuo, infrastrukturni biser ovoga grada zato. Mi imamo stazu od 1750 metara koju je bivša JNA asfaltirala, ona je bila u lošem stanju, mi smo sad morali rezati fuge, premazivati primerom, zapunjavati bitomenskom emulzijom, ali sada je svih tih 1750 metara uzletno sletne staze u dobrom stanju, i to je zapravo poslije Zagreba uz Osijek najveća uzletno sletna staza koja postoji u kontinentalnoj Hrvatskoj, i tu vidim veliku prednost Grada Varaždina i mogućnost razvoja tog aerodroma.

  • HDZ ističe da je prve ozbiljne korake učinio njihov tadašnji direktor Parkova Alen Runac, vaš komentar?

Moj komentar je da je tvrtka Parkovi su u stopostotnom vlasništvu Grada i da bi Grad mogao aerodromom djelotvorno upravljati, on je predan Parkovima. Za mandata Alena Runca nije se otvorio aerodrom, otvorio se kasnije, ali prije svega glavne osobe koje su radile tamo su: Karlo Pigac, jedan mladi pilot koji je završio za upravitelja aerodroma u Engleskoj i Marin Bašić, tehnički direktor Parkova. Njih dva su odradili najveći dio priče oko toga da taj aerodrom ponovno dobije dozvolu. Tu se moram izuzetno zahvaliti i gosp. Robertu Mišaku koji je zaista puno lobirao i kod agencija za civilno zrakoplovstvo i kod svih ostalih sudionika u tom procesu izdavanja dozvola. On je tajnik Aerokluba Varaždin i njegov doprinos je isto vrlo velik, zajedno s Karlom i Marinom. Njih trojica su po meni nekako najzaslužnije osobe za to.

  • Koji su pomaci učinjeni od vašeg dolaska na čelo Grada Varaždina?

U ovome trenutku mogu slijetati i polijetati avioni tijekom dana, uz prethodnu najavu. Mi za sada planiramo staviti i rasvjetu i o tome se pregovara s određenim gospodarskim subjektima, no ono što je najbitnije je to da imamo jako puno interesenata za određene druge aktivnosti, od pilotske škole, sportske škole. Naš Fakultet prometnih znanosti koji obučuje pilote želi ovdje imati svoj kamp i centar za obuku i mi ćemo već sutra ili prekosutra objaviti jedan natječaj za najam hangara, gdje će se smjestiti određene djelatnosti. U cijeloj Hrvatskoj ne postoji servis zrakoplova, a mi imamo jednog velikog interesenta. Zrakoplovi nakon određene kilometraže leta moraju ići na servis, a većina ih odlazi u Beč ili u Beograd sada. Mi ćemo u Varaždinu imati servis i to će biti jedini takav servis u Hrvatskoj i na taj način će tu dolijetati i slijetati poprilična količina aviona.

  • Tko je zainteresiran uložiti u rasvjetu?

Radi se o tvrtki Calzedonia i ja im se zahvaljujem na njihovom interesu i na njihovom budućem ulaganju. Njihov menadžment svakodnevno putuje na relaciji Verona-Varaždin, a to je autom 8-9 sati, dok je zrakoplovom jedan sat i oni naravno da u tome vide svoj interes i oni su već zapravo počeli koristiti to. Samo što je sada zimski period gdje vi možete slijetati do 16 sati. Oni kad završe sastanke u Varaždinu ili Veroni misle doletjeti navečer, a da ne velim da i novi investitori, tvrtka Variosystem iz Švicarske, njihov član uprave je pilot i upravo su se zato odlučili za Varaždin što imamo aerodrom i uzletno sletnu stazu gdje iz Varaždina do Švicarske može doći za jedan sat.

  • Koliko su realni low cost letovi iz Varaždina?

Varaždinska staza duga je 1750 metara, a staza u Firenzi je duga 1.700 metara. Dakle, aerodrom u Firenzi koji ima pet puta više polijetanja i slijetanja od aerodroma u Zagrebu, ima kraću stazu od aerodroma u Varaždinu. Na varaždinski aerodrom mogu slijetati avioni poput AirBus-a A-319, odnosno putnički avioni do stotinjak putnika i tu se pokazuje mogućnost, ali to je možda budućnost kroz dvije ili tri godine. Trenutno traje projekt uređenja aerodromske zgrade, moramo ju urediti, a moramo urediti i toranj da bi taj aerodrom mogao biti 24 sata u funkciji jer sada u ovakvom stanju to nije moguće. Pripremamo projekte, aplicirat ćemo na EU fondove. Low cost-eri su zanimljivi građanima. Nama je dobro imati nešto takvo zbog turizma, ali sami prihodi aerodroma neće biti povećani. Zrakoplovni teretni promet, manji avioni, to je nešto što bi u Varaždinu moglo kroz koju godinu imati značajan promet.

Komentari