U Hrvatskoj se u ovo vrijeme godine, u skladu s tradicijom, o jednom pekarskom proizvodu govori više nego inače, a to su, naravno, krafne. Neki ih pripremaju sami, drugi više vole kupovne, jedni paze koliko će ih „smazati“, drugi „vole da se nađe“.
Imamo dobre vijesti za ove druge, i to ne samo u ovom dijelu godine, nego tijekom cijele godine, jer jedna poznata varaždinska kavana proizvodi najveće krafne u Hrvatskoj, koje opravdano nose vlastiti „konfekcijski broj“ XXL.
Riječ je o Arbia Kavani Dorka, koja je još prije gotovo jednog desetljeća, 2017. godine, na tržište odlučila staviti ovakav proizvod, a njezin vlasnik Marko Kelemenić opisao nam je kako se rodila ideja za ovakav proizvod. Evo njihove zanimljive priče…
Godine 2017. je kavana otvorena i gledali smo koji proizvodi na tržištu nisu prisutni u toj veličini pa smo odlučili da ćemo ga mi napraviti i tako je nastala XXL krafna, tri puta veća od normalne.
Od prvog dana smo pokušavali doći do svoje recepture. Starinska, tradicionalna receptura, onako kako su naše bake radile.
Brašno od domaćeg proizvođača, jaja s lokalnog OPG-a, ulje, kvas, šećer, sol, rum. Pokušavamo se približiti što više domaćem receptu.
-
Recept je moguće pronaći na...
Na Gastro tražilici se nalazi cijeli postupak izrade krafni.
Svi početci su jako teški, izazovni i količine su se na početku mjerile u komadima, tako da smo bili na granici da odustanemo, ali onda smo tjerali to dalje i došli smo do toga da imamo jedinstven proizvod koji je drugačiji od drugih.
Voćno punjenje od marelice od domaćeg proizvođača, Nutella i punjenje s kuhanom kremom od pistacije koju mi sami kuhamo, a na vrhu je prelivena s čokoladom i posipana pistacijama.
-
Razlika između običnih i XXL krafni?
Puno su zahtjevnije u samoj proizvodnji u odnosu na obične jer ih radimo bez ubrzivača, što se tiče fermentacije. Znači, one se dižu na prirodnoj, sobnoj temperaturi. Ključna stvar je procijeniti kad je vrijeme da se stavepeči, da nisu, kako se kaže, 'pregidnute'.
-
Krafne je moguće kupiti...
Krafne se rade svako jutro i trudimo se da budu štu duže dostupne.
Puno proizvoda smo ugasili, izbacili smo neke nove proizvode. Konstantno radimo na proširenju ponude, a proizvode za koje se pokazao manji interes smo 'ugasili'. Radimo konstantno na novitetima, ali pokušavamo to sve ostaviti na tradicionalnim proizvodima, da ne idemo preširoko u suvremene metode jer to zahtijeva puno dodatnog angažmana.
Komentari