U sklopu najveće pojedinačne investicije u željeznički prijevoz u posljednjih 20 godina, kako ju je u intervju za eTV nazvao državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek, Hrvatska pa tako i Varaždinska županija i ostatak sjevera će dobiti 13 novih vlakova najnovije generacije.
Kako je pojasnio Tušek, radi se o ugovoru koji su potpisali HŽ Putnički prijevoz i Končar - Električna vozila. Sredstva su osigurana putem Europske investicijske banke.
- Radi se o nabavci 13 novih vlakova kroz ugovor vrijedan 120 milijuna eura, a potpisali su ga Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, tj. HŽ putnički prijevoz i kompanija Končar. Dolaze četiri baterijska, četiri elektrobaterijska i pet dizelskih vlakova. Svi ti vlakovi razvijeni su kao prototipi tvrtke Končar i imaju dimenziju zelene tehnologije. Veliki dio tih vlakova završiti će na prugama sjevera Hrvatske jer su jako podatne u kombinaciji pruga koje su elektrificirane i one koje to nisu - izjavio je državni tajnik.

'Najveći ugovor u posljednjih 20 godina'
Kako stoji na stranicama HŽ Putnički prijevoz, svih 13 vlakova bit će niskopodne kompozicije koje omogućuju lakši ulazak/izlazak putnika, opremljeni rampama za ulazak/izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle i utičnicama. Bit će opremljeni suvremenim informacijskim sustavom i monitorima za prikaz videosadržaja. Putnicima će biti omogućen besplatan pristup internetu (WiFi). Vlakovi će imati videonadzor te će biti omogućeno spajanje više vlakova radi osiguranja većeg kapaciteta.
- U proteklih nekoliko godina HŽ Putnički prijevoz u suradnji s našim ministarstvom i Vladom Republike Hrvatske obnovili su flotu vlakova za 65 novih vlakova koji su isporučeni ili su u fazi isporuke. Ovaj novi ugovor, rekao bih da je najveći takav pojedinačni ugovor u posljednjih 15 do 20 godina, vjerojatno i više - zaključio je.

Ugostiteljska usluga, punionice...
Iz HŽ Putnički prijevoz dodaju i detalje o samim vlakovima pa će tako elektrodizelski vlakovi voziti na relacijama od Zagreba do Koprivnice i Osijeka, Čakovca i Kotoribe, Zadra, Rijeke i Pule (preko Slovenije). Imat će 2 pogona; električni za elektrificirane pruge i dizelski za neelektrificirane pruge. Maksimalna brzina vlakova iznosit će 160 km/h. U vlakovima će biti dostupna ugostiteljska usluga, a kapacitet će biti 150 sjedećih mjesta.
Elektrobaterijski vlakovi koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranim i elektrificiranim prugama u RH. Na neelektrificiranim prugama za pogon će koristiti baterije (maksimalna brzina 120 km/h), a na elektrificiranim električnu energiju iz kontaktne mreže (maksimalna brzina 160 km/h). Baterije će se puniti iz kontaktne mreže ili na punionicama. Kapacitet će biti 150 sjedećih mjesta. Baterijski vlakovi koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranim prugama. Za pogon će koristiti baterije koje se pune isključivo na punionicama. Dostizat će maksimalnu brzinu od 120 km/h, a kapacitet će biti 100 sjedećih mjesta.
Komentari