Tvrtka Marker osnovana je 2011. godine, a specijalizirana je za izradu web trgovina. Da su u tome izuzetno uspješni govore i mnoge nagrade koje su osvojili tijekom godina. S prvim čovjekom Markera Ivicom Kruhekom razgovarali smo o usponu tijekom pandemije, velikom projektu koji provode sa slovenskom tvrtkom koja se probija i na naše tržište, o sigurnosti online kupovine i web shopova, ali i o umjetnoj inteligenciji i budućim projektima tvrtke koji će zasigurno utjecati na budućnost.
Kako kaže Kruhek, Marker je doživio svoj uspon tijekom COVID krize, u vrijeme kada fizički odlazak u trgovinu nije bio moguć, pa su se i kupci i klijenti sve više okretali upravo onome što je njihova specijalnost – web shopovima. Spomenuta pandemija je, smatra direktor Markera, za barem pet godina ubrzala razvoj tržišta.
-
Marker je dobitnik brojnih priznanja…
Uvijek su firme čije projekte smo mi radili dobile najviše nagrada. Prije nekih 10-ak dana u Ljubljani naši projekti su dobili osam nagrada i to u svim spektrima. Kroz ove godine osvojili smo više od 70 nagrada. Dosta toga se skupilo.
-
Vaš klijent iz Slovenije probija se na naše tržište?
To je najveći web shop na kojem mi radimo i u ponudi ima preko milijun artikala. Radi se o slovenskoj firmi Big Bang. Oni već jesu na hrvatskom tržištu, ali još ih ne znamo pod tim brendom. Prošle godine kupili su Santa Domenicu. Njihov web shop uskoro će doći na hrvatsko tržište i tehnologija koju smo razlili na njih na slovenskom tržištu uskoro će biti i kod nas.
-
Online kupnja sve je popularnija?
Oko 75 posto ljudi u Hrvatskoj kupuje online. Recimo Temu je preuzeo svjetsku online trgovinu u posljednjih dvije godine i dominira i velikim dijelom svjetskog i hrvatskoj tržišta. Tamo je nemoguće ne zeznuti se pogotovo jer je sve predstavljeno jako fino. Trebalo bi čitati komentare i malo se bolje udubiti. Stvari su tamo jeftine pa zbog te jeftinoće utrošiš možda više vremena na istraživanje. Kod nas možeš doći u trgovinu ili provjereni online web shop i sigurniji si i manje vremena ćeš potrošiti, ali više novaca. Sve to ima i pluseve i minuseve.
-
Uloga umjetne inteligencije?
U web trgovinama umjetna inteligencije ima neke prve korake u kontekstu preporučavanja artikala. Agloritmi prate vaše prošle narudžbe. Ne znači nužno sad da će to, barem ne u prvim fazama, promijeniti cijelu sliku svijeta. U drugim i trećim fazama nisam siguran kako će izgledati, ali ima i cijelu listu izazova koje sa sobom vuče. To je sigurnost podataka. Realno, nitko točno ne zna gdje ti podaci idu.
Već radimo neke projekte u kontekstu OMNI-channel rješenja što bi značilo da digitaliziramo i fizičku trgovinu. Sva trgovina će s vremenom postati digitalna. Ako dođete recimo našem klijentu Big Bangu iz Slovenije u fizičku trgovinu, trgovac će sve dočekati sa mobitelom i instaliranom aplikacijom. Ako kupujete u fizičkoj trgovinu hladnjak, cvijet ili čokoladu, vaša kupnja će biti webshop kupnja. I cijeli proces će biti jedinstven.
Komentari