Lepoglavska spojnica, odnosno projekt brze pruge vrijedan je preko četiri milijarde kune, a financira se iz Europske unije odnosno Operativnog programa Konkurentnosti i kohezija 2014.- 2020.
- Od Zagreba do Čakovca za 70 minuta: Predstavnici HŽ Infrastrukture su u četvrtak prezentirali studijsku dokumentaciju projekta iz kojih su vidljivi glavni ciljevi, ali i tehničke karakteristike trase. Nakon realizacije projekta, putovanje od Čakovca do Varaždina trebalo bi se svesti na otprilike 70 minuta, dok bi se Krapine do Zagreba trebalo doći za 40-tak minuta.
- Realizacija unutar 10 godina: Ipak, naglasili su to predstavnici HŽ Infrastrukure i Varaždinske županije, dug je put od idejnog rješenja, građevinskih dozvola pa do zatvaranja financijske konstrukcije, no uvjereni su kako bi sve trebalo biti realizirano unutar idućih desetak godina.
- Rekonstrukcija ovih osam kolodvora: Na trasi je predviđena rekonstrukcija osam željezničkih kolodvora: Bedekovčina, Lepoglava, Ivanec, Cerje Tužno, Varaždin, Čakovec, Sveti Križ Začretje i Krapina i izgradnja novog kolodvora Peršaves.
- Šest novih stajališta: Uz to, predviđena je rekonstrukcija 11 postojećih stajališta i izgradnja šest novih - u Malom Bukovcu, Maču, Velikoj Veterničkoj, Gojancu, Gornjem Kuršancu i Nedelišću.
- Dva tunela, vijadukt...: Duljina moderniziranih pruga će biti 92 kilometara, a projektirana brzina vlaka 120 kn/h. Trasa će sadržavati devet željezničkih kolodvora i 17 stajališta s dva tunela i novim vijaduktom duljine 200 m
- Ciljevi projekta: Izgradnja brze pruga značila bi prije svega jednostavnije i brže putovanje putnika na posao i školu, bolja povezanost Čakovca i Varaždina sa Zagrebom, uspostavu teretnog prijevoza u tranzitu te poboljšanje konkurentnosti gospodarstva sjeverne Hrvatske
- Vrijednost u milijardama: Projekt je vrijedan 4,426 milijardi kuma
Komentari