Drvna industrija poručuje - kupujte domaći hrastov parket

Objavljeno: 21.12.2010. 10:19

Zadnja izmjena: 08.12.2015. 08:07

Zaključci velikog stručnog skupa podopolagača i proizvođača parketa održanog prošlog tjedna u jednoj od najvećih hrvatskih tvornica parketa Parketi Požgaj, odnose se na slabo korištenje domaćih vrsta drva u izboru podnih obloga te na rastuće probleme s novim drvenim podovima u neprodanim stanovima na tržištu.

Proizvođači parketa i podopolagači stoga apeliraju: Hrvati koristite više domaći hrastov parket jer je među najkvalitetnijima na svijetu.

Hrvatska spada u red najboljih svjetskih proizvođača parketa, s međunarodnim brendom slavonskog hrasta, što su na skupu potvrdili svjetski stručnjaci i tehnolozi iz Švedske i Italije. Naš hrast i dalje predstavlja vrlo tražen proizvod na globalnom tržištu podova.

Međutim, domaći parket je sve slabije pozicioniran na hrvatskom tržištu, budući da nerijetko hrvatski projektanti u najluksuznije domaće građevine ugrađuju uvozni, često egzotični i skupi parket, a hrvatski parket, proizveden po zadnjim svjetskim standardima ne uspijeva zadovoljiti te kriterije, pa se u sportske dvorane, dječje vrtiće i druge javne objekte ugrađuju parketi sumnjive kvalitete i porijekla.

Poneki uvoznici često marketinškim trikovima glorificiraju karakteristike uvoznog parketa, primjerice bambusa, ne nudeći potrošačima kompletnu informaciju o karakteristikama proizvoda, uporabi opasnih formaldehidnih ljepila u postupku proizvodnje te o socio-ekonomskom okruženju u kojima se te proizvodnje odvijaju, često bazirajući se na radu djece i maloljetnika u vrlo lošim uvjetima.

Većina domaćeg parketa posjeduje svjetske certifikate, poput FSC oznake kojom se potvrđuje odgovorno postupanje sa drvnom sirovinom, održivi način proizvodnje i briga prema okolišu. Te karakteristike su gotovo nepoznate domaćim kupcima, pa će ih kroz naredne marketinške kampanje, uduženje o tome dodatno educirati i informirati.

Više od stotinu sudionika skupa vodilo je vrlo žustru raspravu oko mnogih aktualnih tema, a upravo je primjena europskih normi u graditeljstvu i potreba veće standardizacije podopolagačkih poslova označena kao glavni problem, često uzrok mnogih sporova između investitora i izvođača radova u kojima proizvođači parketa i podopolagači izvlače deblji kraj pa danas imaju nenaplaćeno preko 40% izvedenih radova.

Podopolagači izdaju zakonsko dvogodišnje jamstvo na postavljeni parket, a kako se većina izgrađenih stanova ne koristi, niti u čekanju kupaca ne provjetrava, dolazi do pojave naknadnih i skrivenih grešaka. Kao veliki problem istaknuta je “brza gradnja” u kojoj nije moguće slijediti procedure i postupke sušenja podloga i zidova, kao niti aklimatizacije drvenih podova u novim prostorima.

Na skupu su se prezentirala mnoga pomagala i sofisticirani materijali upravo za blokiranje i zadržavanje vlage u podlozi, iako podopolagači smatraju da svi u lancu, od proizvođača parketa do krajnjeg korisnika trebaju uvažavati predviđene procedure i slijediti dane upute. Nažalost, tijekom 2011. godine očekuje se daljnja eskalacija problema sa reklamiranjem drvenih podova u neprodanim stanovima.

Udruga podopolagača i Drvni klaster iz Delnica, organizatori ovog stručnog skupa kojem su osim hrvatskih parketara-podoplagača sudjelovati i tvrtke iz Srbije i Slovenije predviđaju tijekom sljedeće godine održavanje šest sličnih evenata na kojima će se razmatrati tržišni noviteti, primjena novih tehnologija te potreba dodatne edukacije parketara.

Komentari