Hrvati su 2011. najviše kupovali i pili Vindijino mlijeko „Z bregov“

Objavljeno: 29.05.2012. 15:02

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 09:16

Foto: FarmDreams

U 2011. kućanstva u Hrvatskoj kupovala su gotovo 20 posto manje svježeg mlijeka u odnosu na 2010. godinu, istražio je GfK. Iako je količinski riječ o značajnom smanjenju, vrijednost kategorije svježeg mlijeka u istom razdoblju smanjena je za 10 posto, jer su u spomenutom postotku rasle  prosječne cijene svježeg mlijeka, Piše Poslovni.hr.

Kada se pogleda koje brandove kućanstva troše, priča počinje i završava sa samo dva jaka igrača, napominju iz GfK. Vindijin brand „Z bregov“ te Dukatovi brandovi (Dukat i Kim) čine 90 posto ukupne potrošnje svježeg mlijeka u kućanstvima, s tim da je Dukat u 2011. padao značajno više u odnosu na Vindiju, navodi se u priopćenju o provedenom istraživanju.

Zanimljivost kategorije je nepostojanje jakog aduta trgovačke marke u svježem mlijeku, s izuzetkom Lidla koji uzima oko 2 posto udjela. Kada se analizira kupovne navike kupaca svježeg mlijeka/kućanstva u razdoblju 2011/2010, proizlazi da je dio kupaca u 2011. napravio “switch” prešavši na trajno mlijeko, a upravo su ti kupci glavni generator vrijednosnog pada svježeg mlijeka.

Hipoteza koju GfK ovdje postavlja jest da se to dogodilo prvenstveno zbog kombinacije dvaju čimbenika - marketinške komunikacije koja naglašava “novu trajnost” svježeg mlijeka , što u percepciji potrošača zamagljuje distinkciju svježe-trajno i niže cijene trajnog mlijeka u odnosu na svježe, koja u situaciji oslabljene distinkcije “svježe-trajno” donosi korist trajnom mlijeku, ali generira gubitak za kategoriju mlijeka u cjelini.

Za razliku od svježeg, trajno mlijeko bilježi blagi porast vrijednosti u 2011., ali on nije uvjetovan većim količinama nego većim cijenama trajnog mlijeka u odnosu na 2010.

Ovdje je dominacija dva glavna igrača manja nego kod svježeg mlijeka, a Vindija i Dukat čine 50 posto udjela u trajnom mlijeku, uz snažnu prisutnost trgovačkih marki, posebno K plus trajnog mlijeka koje je u 2011. u odnosu na konkurente najbrže raslo.

Komentari