Kako od tradicije do turističke atrakcije?

Održana prezentacija projekta brendiranja autohtonih proizvoda kroz turistički segment
Objavljeno: 10.09.2010. 10:18

Zadnja izmjena: 07.12.2015. 08:56

Varaždinska županija provodi projekt "Upravljanje, pravna zaštita i promidžba registriranih prava intelektualnog vlasništva za tradicijske proizvode Varaždinske županije", a tom je prigodom ju?er u Županijskoj pala?i održana prezentacija projekta u kontekstu mogu?nosti brendiranja proizvoda kroz turisti?ki segment. Sudionici sastanka bili su predstavnici turisti?ke zajednice Varaždinske županije, Agencije za razvoj Varaždinske županije, Županijskog saveza poljoprivrednih Udruga Varaždinske županije i poljoprivrednih zadruga i udruga. Zamjenica župana mr.sc. Blanka Glavica-Je?menica na po?etku je pozdravila prisutne podsjetivši na sve aktivnosti koje su provedene u okviru ovog projekta. - Sustavno se brinemo za ove proizvode, štitimo ih te prezentiramo, kako bi javnost bila što bolje informirana. Jer samo ovi proizvodi imaju jamstvenu kvalitetu, prepoznatljivu geografsku izvornost te tržišnu zašti?enost, a potroša?ima osiguravaju sigurnost i provjerenu kvalitetu kupljenog proizvoda - pojasnila je zamjenica župana. Prezentaciju "Tradicionalna znanja u funkciji gospodarskog razvitka Varaždinske županije" održala je neovisna stru?njakinja u podru?ju prava intelektualnog vlasništva dr.sc. Branka Ljubiši?,dipl.iur. koja je istaknula kako autenti?ni i autohtoni proizvodi, poput Varaždinskog klipi?a, Varaždinskog bu?inog ulja, Ludbreškog rozetlina, Pureka z Bednje, Trnove?ke makovnja?e, Zagorskog puran z varaždinskog kraja predstavljaju jedinstvenost lokalne kulture koja se može pretvoriti u atrakciju te plasirati kao turisti?ki proizvod. - Varaždinska županija je najdalje otišla sa zaštitom tradicionalnih proizvoda i može biti primjer za cijelu Hrvatsku. No tradicionalne turisti?ke potrebe se mijenjaju jer društveno blagostanje poti?e kulturni pluralizam, individualizam i kvalitetu života, a održivi razvoj postaje temeljni kriterij vrednovanja svekolikog razvitka - pojasnila je Branka Ljubiši? zaklju?ivši kako ovi proizvodi mogu imati osobit zna?aj u okviru turisti?ke ponude jer gosti mogu iskusiti izvorne lokalne posebnosti. Nakon prezentacije raspravljalo se o mogu?nostima povezivanja udruga i zadruga proizvo?a?a, sudionika u projektu, sa turisti?kim zajednicama koje djeluju na podru?ju Varaždinske županije, pri ?emu je istaknuto da se turisti?ke zajednice - u okviru svojih mogu?nosti - ve? brinu, sura?uju i promoviraju tradicionalne proizvode, dok za stvaranje jedinstvenog strateškog plana turisti?ke ponude, temeljene na tradicijskim znanjima specifi?nim za Varaždinsku županiju, trenutno nedostaju financijska sredstava. Zaklju?eno je i kako ve? postoji snažna volja i želja obje strane za zajedni?kim udruživanjem i promocijom gastronomske ponude ovog kraja, što je u kona?nici i najvažnije za uspješno plasiranje proizvoda na tržište.

Varaždinski forum

Podijeli

eVarazdin.hr 10.09.2010.

Komentari