Kupi li Mercator, Agrokor postaje 6. tvrtka u Srednjoj Europi

Piše: evz / VLM

Objavljeno: 06.04.2011. 09:39

Zadnja izmjena: 08.12.2015. 08:09

S ukupnim prihodima od 6,2 milijarde eura Agrokor bi s Mercatorom napredovao na rang-listi najvećih za čak 12 mjesta

Ako Agrokor uspije u svojoj misiji preuzimanja najvećeg slovenskog trgovačkog lanca Meracatora, za što se prema posljednjim informacijama iz Slovenije već priprema kupoprodajni ugovor, koncern Ivice Todorića postat će time šesta najveća tvrtka u Srednjoj Europi.

S ukupnim prihodima od 6,2 milijarde eura Agrokor bi s Mercatorom na rang-listi 500 najvećih tvrtki Srednje Europe, koju izrađuje Deloitte, tako sa 18. mjesta napredovao za 12 mjesta. Agrokor bez Mercatora ima prihode od 3,6 milijardi eura, a Mercator s prihodima od 2,64 milijarde eura na toj je rang-listi na 35. mjestu.

Ujedinjeni, Agrokor i Mercator na rang-listi najvećih kompanija Srednje Europe sa šestog mjesta tako bi zbacili poljsku energetsku tvrtku PGE, koja ima prihode od 4,9 milijardi eura, a iza sebe bi ostavili i poljski Fiat (4,5 milijardi eura).  Od Agrokora, koji bi kupio Mercator, u Srednjoj Europi bi tako bilo samo pet većih kompanija po prihodima. Na broju jedan je poljska energetska kompanija PKN Orlen s prihodima od 15,6 milijardi eura, slijedi je mađarski MOL s prihodima od 11,4 milijarde eura.

Na trećem je mjestu najvećih u Srednjoj Europi češka energetska kompanija ČEZ s prihodima od 7,4 milijarde eura, a na četvrtom mjestu češki proizvođač automobila Škoda (7,1 milijardu eura). Na petom mjestu te rang-liste ukrajinska je energetska kompanija Naftogaz, s prihodima od 6,8 milijardi eura.

Spojeni Agrokor i Mercator među prvih deset najvećih kompanija u Srednjoj Europi bili bi jedina tvrtka iz potrošačkog sektora pa bi tako postali najveća kompanija iz tog sektora u Srednjoj Europi.  Prva sljedeća kompanija iz tog sektora bile bi Ukrajinske željeznice s prihodima od 4,1 milijardu eura.  Agrokorova maloprodaja prema Deloitteu u 2009. godini bila je najveći maloprodajni lanac u regiji Adria, s prihodima od 2,67 milijardi eura.

Prema toj rang-listi broj dva u regiji Adria je Mercator s prihodima od 2,67 milijardi eura. Treći maloprodajni lanac u regiji Adria srbijanski je trgovački lanac Delta Maxi s prihodima nešto većim od milijardu eura. Spajanjem maloprodaje Agrokora, koju čine Konzum u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, Tisak, srbijanska Idea i bosanski TPDC, s Mercatorom nastao bi tako regionalni maloprodajni div s prihodima od 5,31 milijardu eura, kojem ne bi bilo premca ne samo u regiji Adria nego i u Srednjoj Europi.

Konzum je s prihodima od 1,54 milijarde eura vodeći trgovački lanac i u Hrvatskoj, a prema Deloitteovim podacima iz 2009. godine na toj ljestvici Mercator-H bio je na četvrtom mjestu. S akvizicijom Mercatora Konzum bi tako učvrstio svoju vodeću poziciju na hrvatskom tržištu ispred glavnih konkurenata Plodina i Metroa.


Komentari