Opet je produžen rok za Zračnu luku Zagreb

Objavljeno: 09.05.2011. 09:13

Zadnja izmjena: 08.12.2015. 08:09

Iako nema službene potvrde, izgledno je da ?e se sniziti cijena projekta Zra?ne luke. 198 milijuna eura jednostavno je previše

Potencijalni koncesionari su, kako doznajemo, procijenili da ulaganje gotovo 200 milijuna eura u novu zgradu Zra?ne luke Zagreb baš i nije isplativa investicija. Prema nekim informacijama, zainteresirani za Pleso traže da se vrijednost investicije smanji na 150 milijuna eura.

Produženje zbog papira

U resornom Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture kažu da je rok za iskazivanje interesa za koncesiju na Plesu opet produžen jer je ve?i broj natjecatelja to zatražio kako bi uspjeli kompletirati potrebne dokaze o traženoj sposobnosti. O smanjenju vrijednosti investicije u novi terminal na 150 milijuna eura, u ministarstvu kažu da se razmatraju opcije faznog gra?enja i minimalnih tehni?kih zahtjeva u pojedinoj fazi te potvr?uje da ?e do?i do smanjenja iznosa ulaganja, ali ne navode konkretne brojke.

“Razra?uju se minimalni tehni?ki zahtjevi za prvu fazu koji bi eventualno mogli rezultirati nešto nižom vrijednoš?u gradnje prve faze. Optimalna faznost gradnje unapre?uje op?u isplativost i pove?ava interes banaka za financiranjem”, navode u ministarstvu. Upu?eni kažu da potencijalni koncesionari traže da se odustane od valovitog krova terminala, koji je predvi?en u idejnom projektu koji su izradili IGH i arhitekti Branko Kincl i Vladimir Neidhardt jer bi njegova izvedba bila skupa. No, u ministarstvu tvrde da se arhitektonsko idejno rješenje ne?e mijenjati.

Gradnja novog terminala u vrijednosti od 198 milijuna eura je preskupa jer bi koncesionar morao pla?ati u isto vrijeme i koncesijsku naknadu. Novo produženje roka, kao i objašnjenje iz ministarstva da bi faznost gradnje i smanjenje vrijednosti investicije pove?alo interes banaka za kreditiranjem, to potvr?uju. No, u velja?i ove godine u ministarstvu su na naš upit koliko je investicija u novi terminal isplativa s obzirom na obvezu ulaganja od 198 milijuna eura i pla?anje koncesijske naknade, kategori?no odgovorili da financijski model, koji je sastavni dio studije izvedivosti, pokazuje da je uz navedene uvjete projekt rentabilan. Ipak, sada je jasno da je perjanica Vladina investicijskog zamaha, zapala u velike probleme.

Rok natje?aja prvi put je produžen na 2. svibnja, prema službenom objašnjenju Ministarstva, zbog velikog interesa potencijalnih koncesionara. No, stvarni razlog bio je promjena dokaza o sposobnosti, a to su, me?u ostalim, da potencijalni koncesionar mora dokazati da je upravljao Zra?nom lukom koja je u tri godine imala prosje?no 10 milijuna putnika godišnje, da ima iskustvo u gradnji i financiranju Zra?ne luke vrijedne barem 150 milijuna eura u zadnjih 10 godina...

No, neki od zainteresiranih koncesionara, a koji se favoriziraju poput ameri?ko-kanadskog ADC&HAS, koja je tvrtka k?er Zra?ne luke Houston, ne mogu zadovoljiti te uvjete pa je dopušteno da budu važe?e i ponude tvrtki k?eri potencijalnih koncesionara.

Gubitak

Upu?eni tvrde da su koncesionari oprezni oko vrijednosti investicije na koju bi se obvezali i zbog poslovanja Zra?ne luke Zagreb, koja odnedavno ima novi, znatno niži cjenik svojih usluga, a to je rezultiralo, kako doznajemo, unato? rastu broja putnika u prva tri mjeseca ove godine od 11 posto, padom prihoda od 5,4 posto i gubitkom od sedam milijuna kuna.


Komentari