Prodaja automobila u rastu zbog tvrtki i države

Objavljeno: 07.04.2011. 08:02

Zadnja izmjena: 08.12.2015. 08:09

Prodaja automobila porasla je u Hrvatskoj, u prva tri mjeseca za 16,7 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Iza dobrih brojki u totalu skriva se zanemariv porast prodaje fizičkim osobama te povećana kupnja pravnih osoba, na čelu s državom kao najznačajnijim kupcem. Ovo je analiza hrvatskog tržišta automobila u 2011. godini…prenosi profitiraj.hr

rema izvješću agencije Promocija plus u Hrvatskoj je u prva tri mjeseca registrirano 3.836 novih putničkih automobila, što predstavlja 14,9 postotni rast u odnosu na veljaču, a 11,9 posto u odnosu na proteklu godinu.

U prva tri mjeseca prodano je 10.488 automobila, odnosno 16,7 posto više nego lani.

Vodeća marka na hrvatskom tržištu ove je godine Renault. U ožujku je prodano 420 Renaultovih modela, a u tri mjeseca ukupno njih 1.160. On u 2011. godini drži 11 posto hrvatskog tržišta automobila. Slijedi ga Škoda s 1.050 prodanih automobila i udjelom od 10 posto. Preko tisuću automobila prodao je i Opel – 1.012. Slijede Volkswagen (997) i Peugeot (800).

Tko je kupio 10.488 automobila u tri mjeseca?

Država i tvrtke u privatnom vlasništvu ubacile su u višu brzinu, odlučili su se za nabavku automobila. Da nisu – broj prodanih automobila bio bi mizerno mali, kao i protekle godine.

Fizičke su osobe u prva tri mjeseca registrirale 5.661 osobno vozilo, što je 351 automobil, odnosno svega 6,2 posto više nego lani u istom vremenskom razdoblju, kada su fizičke osobe registrirale 5.310 automobila.

S druge strane, pravne osobe prošle su godine u prva tri mjeseca registrirale 3.674 automobila, a ove godine u istom vremenskom razdoblju 4.827 automobila, što predstavlja rast od gotovo 24 posto.

Dakle, pravne osobe sa 4.827 kupljenih automobila, registrirale su više od 46 posto ukupnog broja prodanih automobila u Hrvatskoj u prva tri mjeseca. Fizičke osobe kupile  su 5.661 automobil, što predstavlja nešto manje od 54 posto od ukupnog broja registriranih automobila.

Dakle, gotovo pola od ukupnog broja prodanih automobila kupile su tvrtke.

Kad te država voli…

Broj automobila isporučenih obveznicima središnje javne nabave, odnosno državi, u ožujku je nešto manji nego u veljači, no i dalje zauzima značajan udio.

Škoda je druga najprodavanija marka automobila u Hrvatskoj u prva tri mjeseca, s 1.050 prodanih automobila, a tu poziciju može zahvaliti isključivo prodaji državi, kojoj je u tri mjeseca isporučeno 656 automobila, što predstavlja više od 62 posto ukupne prodaje Škoda.


Više na Profitiraj.hr


Komentari