Što donose promjene na tržištu online trgovine poduzetnicima i kupcima?

Objavljeno: 03.12.2015. 17:50

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 07:08

Foto: Ilustracija

Internetska trgovina nije svakodnevna i uobičajena navika hrvatskih potrošača, ali trendovi s razvijenijih tržišta jasno pokazuju pravac, a on neupitno vodi u online svijet. Pravi bum internetske trgovine u Hrvatskoj očekuje se u idućih nekoliko godina, a već sada vidimo njegove naznake...

Jaki domaći i strani ulagači najavljuju velike projekte u području internetskog trgovanja. Agrokor i prije lansiranja 'hrvatskog Amazona' najavljuje unapređenje Konzumove online prodavaonice koja je rebrendirana u Konzum klik. Udjel e-trgovina u Hrvatskoj samo je jedan posto, pa se do 2020. očekuje strelovit rast prometa od 40 posto na godinu.

Prema podacima Eurostata, Hrvati najviše na internetu kupuju odjeću i obuću (58 posto), slijedi tehnička roba (56 posto), a knjigu će putem interneta kupiti njih 26 posto. Najveći potencijal za online prodaju u Hrvatskoj imaju modni dodaci (34 posto), kozmetika 832) i gadgeti (29 posto). Slijede, igračke i proizvodi za bebe (26 posto), oprema za automobile (22 posto) i sportska oprema (21 posto). 

Što donosi procvat e-trgovine?

Kupcima

Jednostavnija i brža kupnja, veća mogućnost izbora, niže cijene, personalizirani pristup zahvaljujući analizi podataka o kupcima i njihovim navikama. 

Distributerima i pošti

Povećani promet, veći prihodi i potreba za dodatnim ulaganjima u sabirne centre i dostavnu logistiku.

Proizvođačima

Novi kanal prodaje, mnogo veće tržište. I bankama bi se povećao promet, a vjerojatno bi uložile u promociju svojih kartica koje imaju mogućnost povezivanja na PayPal.

Konkurentima
Nova opasnost i pritisak na postojeći offline poslovni model ubrzat će tranziciju na online poslovanje.

Novi potencijali: 

Agrokor - Platforma A007

Agrokor bi uskoro trebao predstaviti regionalnu platformu za internetsku trgovinu radnog naziva A007 ili kolokvijalno 'hrvatski Amazon'. Riječ je o online kupnji širokog spektra proizvoda i usluga. Nedavno je predstavljena Konzumova online prodaja. Konzum klik je novi koncept online trgovine, početak nove ere u maloprodaji u Hrvatskoj.

U projekt je uloženo oko 30-tak milijuna kuna u prostoru bivšega Getroa na Vrbanima. Na 5000 četvornih metara smjestio se logistički centar i skladište. Agrokor je u zadnje je dvije godine u IT uložio više od 1,5 milijardi kuna, a za internetsku trgovinu odabrao je tehnološko rješenje SAP hybris.

Mall.cz - Češki servis dolazi u Hrvatsku

Iako još nema službene potvrde, očekuje se da će Mall.cz, najveći češki online trgovački servis, uskoro svoje usluge pružati i hrvatskom tržištu. Vrijeme kada bi Mall.cz, koji zovu i Alibabom Srednje Europe, trebao početi raditi u Hrvatskoj nije precizirano, ali web-stranica na hrvatskom jeziku je u pripremi, a skladišta se pune robom spremnom za hrvatsko tržište.

eBay - Postaje jednostavniji za uporabu u Hrvatskoj

Iako eBay ne dolazi na hrvatsko tržište, od 1. prosinca postojeći posrednik u kupnji s eBaya lansirat će novu online aplikaciju koja će biti spojena na sve eBay platforme u svijetu. Kupac će registracijom u aplikaciju moći u realnom vremenu pretraživati na hrvatskom ili engleskom jeziku artikle na cijelom eBayu.

Cijene artikala bit će izražene u kunama, specificirane cijene dostave, opisi artikala itd. Uplatu će moći obaviti u kunama putem banke, pošte, Fine, internetskog i mobilnog bankarstva i na svim kioscima Tiska, u Konzumovim prodavaonicama i benzinskim crpkama Croduxa i Petrola. Unutar aplikacije kupcima će biti dostupan resolution centar (za rješavanje mogućih problema) te e-mail, online i telefonska podrška te mogućnost povrata novca ako roba ne stigne.

Izvor: liderpress.hr

Komentari