Usprkos krizi, vodeći trgovački lanci nastavljaju sa širenjem, a u prošloj godini povećali su prihode, navodi se u novom izdanju Sektorskih analiza Ekonomskog instituta, Zagreb, i magazina Banke, posvećenom maloprodajnom sektoru.
Unatoč nominalnom povećanju prometa u trgovini na malo u prvim mjesecima 2012., desezonirana vrijednost realnog prometa u ožujku ove godine bila je – drugi uzastopni mjesec – manja u odnosu na isti mjesec prethodne godine.
Međutim, nominalni rast prometa pozitivno se odrazio na broj trgovačkih društava u trgovini na malo. Vodeći domaći trgovci prilagodili su se kriznim uvjetima poslovanja, nastavljaju sa širenjem i povećali su prihode u 2011. godini.
Negativna kretanja na tržištu rada, niska ekonomska očekivanja potrošača, povećanje stope PDV-a i rast potrošačkih cijena uzrok su smanjene osobne potrošnje, što se negativno odražava i na promet u maloprodaji.
Zbog sporog oporavka maloprodaje može se očekivati zaoštravanje tržišne borbe u tom sektoru u ovoj i idućoj godini. Vodeći trgovački lanci nastavit će povećavati svoje tržišne udjele organskim rastom, preuzimanjima i spajanjima s drugim maloprodavačima.
Stoga će doći do daljnje koncentracije tržišnih udjela vodećih trgovačkih lanaca. Može se očekivati i daljnji rast tržišnih udjela diskontnih prodavaonica. Potrošači se i dalje ponašaju štedljivo, a to pridonosi rastu prodaje trgovačkih marki vodećih trgovačkih lanaca.
Izvor: Suvremena.hr
Komentari