Korisno

U Petrijancu radionica o knjigovodstvu za predstavnike udruga

Objavljeno: 21.01.2016. 08:38

Zadnja izmjena: 17.02.2016. 07:46

Foto: Ilustracija

LAG Sjeverozapad organizira radionicu “Jednostavno knjigovodstvo za udruge” koja će se održati u Društvenom domu u Petrijancu, na adresi Trg sv. Petra 8 (iza zgrade općine), 21. i 22. siječnja 2016. godine, (četvrtak i petak) s početkom u 16:00 sati...

Radionica je namijenjena udrugama s područja općina Petrijanec, Sračinec, Cestica i Vinica. Poželjno je da se na radionice odazove predstavnik udruge koji vodi papirologiju.

Program radionice:

*Što sve organizacije u sustavu jednostavnog knjigovodstva moraju znati o “Zakonu o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija” sa pripadajućim pravilnicima

*Registar neprofitnih organizacija (tko, gdje, kako, kada?)

*Obavezne knjige jednostavnog knjigovodstva (primjeri ispunjavanja uz najčešće stavke troškova – blagajna, putni nalozi, računi za usluge, izvodi iz banke, članarine, donacije, obavljanje gospodarske djelatnosti, imovina i sl.)

*Provođenje popisa dugotrajne imovine (odluka o popisu, inventurne liste, izvještaj komisije)

*Izrada godišnjeg izvještaja o primicima i izdacima

*Izrada izvještaja o potrošnji proračunskih sredstava

Podsjetimo, stupanjem na snagu novog Zakona o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija, od 01.01.2015. godine uvele su se novine za udruge sa područja RH. Udruge koje vode jednostavno knjigovodstvo (koje su u prethodne 3 godine poslovanja imale prihode i imovinu manje od 230.000 kn, te koje postoje duže od 3 godine) po novom Zakonu trebaju: biti upisane u registar neprofitnih organizacija (RNO) - bez upisa u RNO ne mogu dobivati sredstva iz javnih izvora (državni proračun i proračun JL(R)S-a), voditi knjigu blagajne, knjigu primitaka i izdataka, knjigu ulaznih računa, knjigu izlaznih računa, popis dugotrajne imovine, predavati izvještaj o potrošnji proračunskih sredstava, predavati godišnji izvještaj o primicima i izdacima koji će biti javno objavljen u RNO, provoditi popis imovine na kraju godine (inventura).

Kroz rad i savjetovanje sa malim udrugama uočeni su slijedeći problemi:

- udruge nemaju kapaciteta pratiti sve zakonske promjene (npr. članovi udruge umirovljenika nemaju znanja i pristup korištenju interneta dok su sve zakonske promjene dostupne većinom on-line)

- članovi udruga nemaju kapaciteta za financijsko upravljanje organizacijom (često su osobe zadužene za financije volonteri udruge koji nemaju vremena baviti se administracijom ili nisu stručni po pitanju financijskog upravljanja)

- udruge nemaju financijska sredstva za plaćanje knjigovodstva

Najbolji pristup u rješavanju navedenih problema je provedba jednodnevnih interaktivnih radionica gdje će sudionici kroz praktične primjere, rad u grupama i individualni pristup dobiti znanja i biti osposobljeni za sa samostalno vođenje financija u skladu sa zakonom, ali i da svoje znanje prenesu svojim suradnicima i partnerima. Za vrijeme prijenosa znanja drugim organizacijama, sudionici će utvrditi svoje znanje, ali isto tako otkriti što im još nije jasno i na kojim područjima još trebaju pomoć i potporu. Nakon edukacije će članovi udruge primijeniti naučeno u svojim organizacijama, uz individualno savjetovanje za sudionike edukacije.

Komentari