Kako zainteresirati veći broj učenika za strukovna zanimanja, poboljšati strukovno obrazovanje i preći na konkurentno, stručno orijentirano školstvo, pitanja su o kojima se u sklopu Interreg programa, Learning by doing, razgovaralo na sastanku učesnika u projektu u Hrvatskoj gospodarskoj komori Županijskoj komori Varaždin, a na kojemu je sudjelovao i Mario Milak, predsjednik Obrtničke komore Varaždinske županije.

O problemima i poboljšanjima strukovnog školovanja razgovarali su predstavnici Komore i Županije, ravnatelji strukovnih škola, poduzetnici i predstavnici županijske Komore.Svi se oni slažu kako je došlo vrijeme da se iz teorije pređe na praksu i pojača kampanja usmjerena direktno na učenike i njihove roditelje.

Predložene su i konkretne promjene u sistemu školovanja, od kojih je svakako najveća produljivanje školovanja za strukovna zanimanja na četiri godine, umjesto dosadašnje tri. 

Učenika strukovnih zanimanja je sve manje, što niti ne čudi kad se zna da je, prema podacima županijskog pročelnika za prosvjetu, Miroslava  Huđeka, prije 11 godina, iz županijskih osnovnih škola izlazilo 2200 učenika, a lani ih je bilo manje od 1700 i ne očekuje se promjena negativnog trenda.

Kako privuči učenike?

Jedna od tvrtki koja pokazuje konkretan interes i najveći napredak u radu s učenicima je Kostwein, čiji je predstavnik istaknuo potrebu otvaranja Centra kompetencije za strojare. - Strojara je jako malo na tržištu, a i to malo se nalazi u Međimurskoj i Varaždinskoj županiji, što treba znati maksimalno iskoristiti i poticati ih u usavršavanju – rekao je.

Ovaj tjedan je dogovoren i sastanak 12 tvrtki iz realnog sektora koji će razgovarati na istu temu, strukovnog obrazovanja. Na tom bi se sastanku trebalo direktno upoznati poduzetnike s mogućnostima njihovog uključivanja u proces obrazovanja stručnih radnika, neophodno potrebnih njihovim poduzećima.

Predsjednik Obrtničke komore Varaždinske županije, Mario Milak, zadovoljan je idejama o promjenama u strukovnom obrazovanju te je iznio nekoliko dodatnih ideja o tome kako privući osmoškolce u obrtnička zanimanja.

-Drago mi je da se danas svi slažemo oko teme strukovnog obrazovanja i potrebnih promjena. Mi u Obrtničkoj komori već godinama govorimo o potrebi i to smo predlagali, da se učenicima za obrtnička zanimanja omogući nastavak školovanja, što znači da je neophodno četverogodišnje srednjoškolsko obrazovanje, ali s više i kvalitetnije prakse - rekao je Milak i rekao kako se mora djelovati udruženim snagama, i Obrtnička i Gospodarska komora, Županija, škole i cijelokupno gospodarstvo.

 

 

 

 

Komentari

26.02.2018. 08:38h Zadnja izmjena: 26.02.2018. 08:38