Koliko je poslovni plan važan u poduzetništvu, kako konkretizirati ideje i s kojim se sve problemima u poslovanju susreću žene poduzetnice moglo se saznati na 8. varaždinskom ženskom biznis čvenku četvrtkom.

U sklopu inicijative Ženskog biznis čvenka, organizatorice su provele ispitivanje kojim su pokušale vidjeti koje su zaista potrebe žena u lokalnoj zajednici u smislu poticanja poduzetničkih pothvata i ideja. Poslovni plan nametnuo se kao ono što žene poduzetnice zanima pa je stoga to i bila tema večerašnjeg druženja.

- Jedna od tema koja se nametnula je bio poslovni plan i poslovno planiranje. Zato smo danas istaknuli koliko je to danas važno za pokretanje posla, ali i dalje za razvoj poslovanja. Svaki poduzetnik ima nešto u glavi, a poslovni plan je nekakvi pisani trag o tome. Taj pisani trag će se u svakom slučaju zahtijevati kada ste u situaciji da vam je potrebno nekakvo financiranje - napomenula je Sanja Ostroški, poslovna savjetnica i moderatorica večerašnjeg druženja.

Iako žene još uvijek drže tri stupa kuće, mnoge od njih odlučuju se na vlastiti biznis i poduzetništvo. Međutim, praksa pokazuje da žene poduzetnice još uvijek nedovoljno koriste mogućnosti koje su im pružene.

- Ministarstvo poduzetništva prije svega radi zakonodavni okvir kako bi svi poduzetnici, a onda i žene poduzetnice, imali ravnopravno poduzetničko okruženje. Između ostalog, Ministarstvo poduzetništva za žene poduzetnice ima i preferencijalnu listu bodova tako da žene kod dobivanja potpora imaju eventualnu mogućnost, ukoliko su njihovi projekti kvalitetni, dobiti dodatne bodove i time steći bolju poziciju na listi za dobivanje potpora - istaknula je pomoćnica ministra poduzetništva i obrta Zdenka Lončar, jedna od sudionca večerašnjeg druženja.

Kako je naglasila Lončar, danas je Hrvatska među prvim zemljama u Europskoj uniji na razini EU 28, naš prosjek je 29,5 posto svih trgovački društava, svih trgovačkih subjekata je u vlasnštvu žena poduzetnica ili je žena vlasnica obrta.

- Ono što bih rekla jest da imamo nedovoljno iskorištene potencijale kada govorimo o ženama u poduzetništvu, jer svaka žena će sredstva i profit iz svoje tvrtke puno više uložiti i u obitelj i u daljnje usavršavanje i u društvo i bit će puno odgovorniji član društva, nego što se to očekuje od drugih - rekla je pomoćnica ministra i dodala kako je primjerice još uvijek nedovoljno iskorišteno to da Ministarstvo priznaje trošak čuvanja djece za žene poduzetnice i vlasnice obrta, čime žele dodatno potaknuti žene da i uz obitelj mogu imati i svoj posao.

Ipak, svi si se složili kako je još uvijek premali broj žena koje su vlasnice ili pokretačice nekakvog poslovanja. Vrlo često su u nekim tradicionalnim zanimanjima, one koje rade i uključene su, ali nisu nositelji samog poslovanja.

- Zašto je tome takođ Dio odgovora je u tome da smo još uvijek tradicionalno društvo pa je uloga žene više vezana uz kućanstvo i obitelj. No, iz svog nekog poslovnog iskustva ja bih rekla da ženama nekad manjka hrabrosti. Imaju dobre ideje, vrlo su kreativne, mogu, ali nekako u fazi realizacije kao da im fali taj zadnji kik da krenu u cijelu priču. To je nekako i cilj ovog našeg druženja, da se žene ohrabre i da dobe taj vjetar u leđa i krenu u poduzetničke vode - zaključila je Ostroški.

Osim novog imena, Varaždinski ženski biznis čvenk, organizacijski i motivacijski ništa nije promijenio. Sama svrha ženskog čvenka je ostala ista.

- Odaziv je uvijek jako dobar. U prosjeku nam dolazi 30 do 50 ljudi i uspjeli smo postati prepoznatljivi i žene se uvijek rado odazivaju. Ovo je ipak prilika da dobe konkretne informacije, da vide da problemi s kojima se one suočavaju kao poduzetnice nisu samo njihovi, već da ih imaju i druge poduzetnice - istaknula je Ipša.

Dolaze poduzetnice i obrtnice koje rade dugi niz godina, ali i one koje su tek krenule ili kreću u poduzetničke vode.

- Njima treba dodatnih informacija, neki putokaz. Dolaze nam i studentice koje žele pokrenuti neko svoj biznis. Sam koncept je da to ne bude druženje u smislu "trla baba lan da joj prođe dan", već da stvarno pokušamo konkretizirati stvari, dati relevantne i svježe informacije, sve ono što je trenutno ponuđeno iz sektora financiranja, natječaja, projekata - rekla je Ipša i dodala kako prate trendove u poslovanju i uvijek zovu predavače iz prakse, ljude koji se time bave i koji mogu svojim savjetima i primjerima pomoći.

Da je ovakva inicijativa pohvalna, istaknula je i pomoćnica ministra Zdenka Lončar naglasivši kako žene uz sav posao nemaju vremena za druženja te za razmjenu mišljenja i iskustava oko poduzetništva.

- Danas žene osim što su tradicionalno vezane uz obitelj i uz djecu, one i rade te nakon posla trče doma. Ovakva druženja su stoga izuzetno važna, jer žene ovdje razmjenjuju iskustva, dobivaju nove informacije u jednom neformalnom okruženju, druže se i jedna drugoj zapravo i pomažu - zaključila je Lončar.

Komentari

25.09.2015. 07:51h Zadnja izmjena: 25.02.2016. 07:32

Foto: Siniša Sović