Dvije izvedbe predstave Mislibolesnik ili hipohondrijakuš na daskama HNK

Piše: J.N./eVz

Objavljeno: 15.09.2015. 08:32

Zadnja izmjena: 08.12.2015. 11:26

Foto: HNK Varaždin

U sklopu 45. Varaždinskih baroknih večeri na Velikoj sceni HNK-a u Varaždinu u subotu, 26. rujna u 19 sati i u nedjelju, 27. rujna u 19 sati bit će izvedena glazbeno-scenska predstava Mislibolesnik ili hipohondrijakuš  anonimnog kajkavskog autora (Le malade imaginaire, uglazbljenog od Marc-Antoinea Charpentiera)...

Redatelj je Ozren Prohić, dirigent Saša Britvić, scenograf Žorž Draušnik, kostimografkinja Irena Sušac, koreografkinja Erinka Lukčec Kiko, oblikovatelj rasvjete Zoran Mihanović, jezični savjetnik Vid Balog, zbor je uvježbala prof. Dada Ruža.

Asistentica redatelja je Jagoda Kralj Novak, korepetitor Ante Sladoljev, asistentica kostimografkinje Žarka Krpan, a glazbeni producent Dragica Vitez-Fišer. Premijera je održana 16. lipnja 2015.

U ovom projektu, koji je i dramski i operni, sudjeluju glumci: Stojan Matavulj, Vid Balog, Mitja Smiljanić, Zdenko Brlek, Ozren Opačić, Marija Krpan, Jagoda Kralj Novak,  Goran Malus, Darko Plovanić, Petra Kurtela; operni pjevači: Jelena Štefanić, Ana Lice, Sofija Cingula, Siniša Galović, Ozren Bilušić, Alen Ruško; Varaždinski komorni orkestar i operni zbor HNK u Varaždinu.

Projekt Mislibolesnika iliti Hipohondrijakuša spaja dvije tradicije – jedna je kajkavska drama koja spada u korpus tzv. anonimne kajkavske drame nastale od kraja osamanaestog do kraja prve trećine devetnaestog stoljeća, a druga je tradicija francuskoga glazbenoga baroka, koji nastaje ili kao opera ili kao svojevrsne bastardni žanr što je upravo razvidno na žanru tzv. Moliereovih komedija – baleta.
O korijenima i izvorima, poticajima za kajkavsku obradu teme hipohondrije i uspostavu tipskog lika umišljenog bolesnika, podosta se pisalo i jena je od prvih referenci upravo bilo pozivanje na Molierea i njegova Umišljenog bolesnika.

Upravo za tu komediju-balet glazbu je napisao Marc-Antoine Charpentier, napravivši slobodne intervencije i glazbene i dramaturške umetke koji su dijelom vezani za samu dramaturgiju komedije, a dijelom su vezani za referencijalnu funkciju premijerne izvedbe.

Anonimna kajkavska drama Hipohondrijakuš iznikla je iz više poticaja i izvora, nastala je kao udaljena referenca na Molierea, a bliže joj poticaje i izvore možemo naći u Goldonija.

No razina adaptacije zasigurno izmiče velikim uzorima i stvara snažnu lokalnu priču naslonjenu na tada aktualne prosvjetiteljske trendove.

Komentari