U Centru za odgoj i obrazovanje „Tomislav Špoljar“ u Varaždinu ovih su dana učenici, uz kistove, boje i puno mašte, oblikovali vlastite keramičke priče i postali dizajneri suvenira Gradskog muzeja Varaždin, navode iz GMV-a.
Kako ističu, radionica keramike pod nazivom „Lila“ dio je inkluzivnog edukativnog programa koji GMV provodi u suradnji s Centrom „Tomislav Špoljar“, namijenjenog učenicima s teškoćama u razvoju. Cilj programa je poticati kreativno izražavanje, jačati osjećaj pripadnosti i uključivati ranjive skupine u kulturne aktivnosti muzeja. Radionica je održana u sklopu međunarodnog projekta Living Castles 2.0, a projekt povezuje kulturnu baštinu i turizam te kroz aktivnosti poput inkluzivnih radionica promiče sudjelovanje ranjivih skupina i omogućuje da njihov glas bude uključen u oblikovanje kulturne i turističke ponude.
Koncepciju radionice osmislila je Marija Rajić, konzervatorica-restauratorica GMV-a, a provela ju je Lila Herceg. U projekt se uključio i mladi lončar Lovro Pergar, koji je izradio keramičke predmete i pripremio pravo „platno“ za dječju maštovitost.

Suvenir s dušom i porukom
Učenici su oslikavali šalice i tanjuriće posebnim keramičkim bojama - engobama. Nakon završnog glaziranja i pečenja u peći, predmeti će postati trajni muzejski suveniri, obilježeni logom GMV-a. Takvi predmeti nisu samo lijepi i funkcionalni, već su i rezultat zajedničkog rada i igre, podsjećajući da muzeji mogu biti mjesta otvorenosti i stvaranja. Posjetitelji će tako kući ponijeti ne samo suvenir, već i priču o Varaždinu, muzeju i djeci koja su ih oblikovala.

Kako je nastao naziv radionice „Lila“?
Restauratorica Marija Rajić objasnila je kako je nastao naziv radionice Lila.
- Na prvu je bilo vrlo jednostavno – naziv je proizašao iz imena profesorice Lile Herceg, koja vodi radionicu. No, nakon istraživanja riječi lila, uvidjela sam da je to savršen naziv za naše radionice. Lila odiše nježnošću, igrom i slobodom stvaranja. Boja lila simbolizira smirenost, kreativnost i osjetljivost - upravo one vrijednosti koje radionica želi potaknuti. Ideja je da se keramika oblikuje kroz igru i osobno izražavanje, bez pritiska pravila ili savršenstva, te da svaki sudionik pronađe vlastiti način komunikacije kroz umjetnost - naglašava Rajić.

Što slijedi?
Koncepcija radionice osmišljena je tako da se rad nastavi i tijekom iduće školske godine, čime se program postavlja kao kontinuirana aktivnost u kojoj učenici aktivno sudjeluju u stvaranju keramičkih radova. Kao vrhunac programa planira se 2027. priprema izložbe učeničkih radova, koja bi bila postavljena u Gradskom muzeju Varaždin. Na taj način njihovo stvaralaštvo postaje vidljivo i dostupno svim posjetiteljima, približavajući ih muzeju, umjetnosti i inkluzivnom sudjelovanju u kulturnom životu grada.

Komentari