Il complesso barocco 2013. godine na Baroknim večerima?

Piše: VBV

Objavljeno: 30.11.2011. 17:33

Zadnja izmjena: 08.12.2015. 08:11

Budući da je 2012. na 42.Varaždinskim baroknim večerima u znaku austrijskog baroka, delegacija VBV koju su činili ravnatelj Davor Bobić, predsjednica žirija Zdenka Weber i ravnatelj Koncertnog ureda Raymond Rojnik posjetili su glavni grad zemlje partnera festivala sljedeće godine, austrijski Beč kako bi se sastali s upravom „Bečkih dječaka“ koji bi trebali otvoriti VBV sljedeće godine i prisustvovali izvedbi barokne opere koja bi se trebala naći na programu 2013.godine, a tog je dana izvedena u Beču.

Bila je to izvedba opere „Julije Cezar u Egiptu“ G. F. Händela u Theater an der Wien s odličnim Il complesso barocco pod ravnanjem Alana Curtisa.

Još 1992. godine taj je američki stručnjak za autentično izvođenje barokne glazbe, dirigent  i čembalist, utemeljio ansambl „Il complesso barocco“ i od tada taj sastav vrsnih glazbenika, koji muziciraju na povijesnim instrumentima, oduševljava ljubitelje barokne glazbe.

Kako je sastav međunarodni, a sjedište ansambla u Veneciji, probe se uglavnom održavaju u gradu na lagunama, a tada glazbenici u suradnji s biranim solistima putuju Europom i izvode djelo koje im je trenutno u središtu zanimanja.

Tako je Il complesso barocco nastupio i u Theater an der Wien, predstavivši se prije Pariza i drugih europskih središta u austrijskoj metropoli.

Na programu je bila koncertna izvedba jedne od najpopularnijih opera G. F. Händela, „Julije Cezar u Egiptu“, a doživljaj izvedbe jednom je rječju moguće izraziti kao naprosto „nezaboravan“.

Prema  raspodjeli uloga se vidi da Curtis za muške uloge, izvorno visoko pisane i u vrijeme nastanka namijenjene kastratima, ipak više voli angažirati pjevačice koje predstavljaju muške uloge.

Dodajmo još samo da životopisi svih pjevača sadrže podatke o nastupima u gotovo svim velikim europskim opernim kućama i o sudjelovanjima u mnogim izvedbama baroknih opera, što samo potvrđuje ugled dirigenta Alana Curtisa kada je u pitanju njegov ansambl i turneja s opernim naslovom kojega on želi predstaviti međunarodnim ljubiteljima barokne glazbe.

Dakako, stilsko je izvođenje neprikosnoveno, gudači sviraju usklađeno s karakteristično baroknim akcentuacijama, a barokne flaute, oboe, fagoti i trublje, te čembalo i teorba upotpunjuju interpretacije autentičnom zvukovnošću.

Gromoglasni pljesak, povici „bravo“ pa čak i tapkanje nogama popratili su na kraju izvedbu iskazujući veliku zainteresiranost, ali i očitu upućenost bečke publike, kada je riječ o vrsnom nastupu uglednih europskih stručnjaka za izvođenje baroknoga repertoara.

Komentari