U petak, 27. lipnja na Velikoj Sceni HNK u Varaždinu održana je gostuju?a predstava "Lekcija" Eugenea Ionesca u režiji Julie Klier, studentice Akademije scenske umjetnosti Sarajevo.
Premijerna izvedba ove predstave održana je 6. ožujka na Akademiji scenskih umjetnosti Sarajevo, dok je tre?a izvedba održana upravo u HNK Varaždin.
Ovu predstavu režirala je Julia Klier, dramaturginja je bila Lejla Murat?auš, dok su za produkciju i izvršnu produkciju bili zaslužni Dražen Kreši? i Benjamin ?engi?. Scenografiju i kostimografiju osmislila je Nirvana Žiško, a Faris Lukovac bio je zaslužan za audio-video dizajn. Likove su izvrsno utjelovili Emir Fejzi? u ulozi profesora, Dina Mušanovi? u ulozi u?enice te An?ela Kusi? u ulozi sluškinje.
Drama Lekcija, francusko-rumunjskog književnika i dramati?ara Eugena Ionesca, ujedno i jednog od najzna?ajnijih predstavnika teatra apsurda, napisana je 1951. godine i ubraja se u njegova najranija, ali i najinovativnija djela. Kroz ismijavanje banalnih situacija opisuje samo?u ljudi i bezna?ajnost egzistencije pojedinca. Ova drama jedno?inka pripada skupini antidrama koje opisuju moderan osje?aj otu?enosti te nemogu?nost i besmislenost komunikacije. Predstava tematizira školski sustav kao mikrokozmos svjetskog poretka sa ?estom prevlaš?u mediokriteta, licemjera i fašista fašista te kao takva poti?e na razmišljanje.
"Lekcija" zapo?inje dolaskom u?enice k profesoru na instrukcije. Njihov razgovor u po?etku je i više nego prijatan. U?enica je pretjerano vedra i entuzijasti?na, a profesor je stidljiv, ponizno hvale?i svaku banalnost koju ona izgovori. Kako njihov dijalog odmi?e, profesor preuzima dominaciju, dok se u?enica povla?i i uozbiljuje.
Komi?na drama "Lekcija", napisana je u lipnju 1950., a premijerno odigrana 20. velja?e 1951. godine u Džepnom kazalištu. Redatelj Marcel Cuvelier igrao je glavnu ulogu, Rosette Zuchelli tuma?ila je u?enicu, a Claude Mansard oli?avao je sluškinju. Danas jedan od najizvo?enijih komada u svijetu, "Lekcija" je prvobitno naišla na nepovjerenje i publike i kritike.
Komentari