pun znanja i volje

FOTO 28-godišnji Varaždinac Matija Risek ima odličnu ideju za buduće učenike i studente ali i za sve nas

Objavljeno: 01.07.2017. 19:55

Zadnja izmjena: 01.07.2017. 20:08

Foto: Luka Šalamun

Svakom budućem srednjoškolcu ili studentu odabir pravog fakulteta i smjera zadaje prilične glavobolje - jer treba se raspitati o brojnim podacima, vidjeti koliko tko ima mjesta, koje su upisne kvote i još štošta.

Naš Varaždinac Matija Risek osmislio je elegantno i jednostavno rješenje za sve ove probleme - program virtualnog katastra koji bi vam mogao pomoći u odabiru škole ili fakulteta, ali i u mnogim drugim stvarima koje se ne tiču samo obrazovanja. 

Prvi magistar informatike

Matija je nedavno magistrirao informatiku u Puli i to kao prvi student kojemu je to pošlo za rukom na tom novom studiju Sveučilišta Juraj Dobrila. O tome su pisali i istarski mediji - a dobro je i da mi znamo kako je informatiku u Puli prvi magistrirao jedan Varaždinac. Pitali smo ga zašto je za svoje studije odabrao baš Pulu.

- Završio sam prvi stupanj informatike na Međimurskom veleučilištu, a onda sam tražio neki sveučilišni studij, s osobitim naglaskom na programiranje. I našao sam ga u Puli, gdje sam diplomirao s temom Katastar osnovnih škola Međimurske i Varaždinske županije. - govori nam Matija. Iako je rad ocijenjen najvišom ocjenom, Matija ne misli stati na tome.

- Ovo bi trebalo biti nešto puno šire od katastra. Svaki učenik kojega to zanima mogao bi vidjeti određenu školu ili fakultet u 3D formatu te lako saznati koje su upisne kvote, prag, ali i spada li to zanimanje u tražena ili ne. Sve bi se to moglo označiti određenim bojama. - objašnjava svoju sve razrađeniju zamisao Matija. Uz to, učenici bi mogli krenuti i u virtualnu šetnju kroz odabrane obrazovne ustanove.

Još šira primjena

Matiju smo zatekli na poslu u Tehnološkom parku, jako raspoloženog da vrlo detaljno objasni sve dalje mogućnosti svog programa koji bi bio dostupan na webu. Za sve one kojima riječi poput PHP, C++ i Python ne znače puno, ovdje objašnjavamo još širu primjenu virtualnog katastra.

  • Prikaz demografije, broja učenika, BDP-a koji bi dali bolju sliku o stanju društva, postotku obrazovanih osoba i specifičnim potrebama određenih krajeva.
  • Isticanje područja suočenih s nedostatkom određenog tipa radne snage čime bi se priječilo njihovo iseljavanje i potaknula edukacija u skladu s potrebama na tržištu rada.
  • Korekcija upisnih kvota na visokim učilištima i srednjim školama tako da budu u skladu sa stvarnim stanjem tržišta i da se smanji broj nezaposlenih nakon završetka obrazovanja.
  • Animacije u svrhu prikazivanja promjena u posljednjih 20-ak godina po pitanju prosječne neto plaće u određenim zanimanjima, broja upisanih na određene studije, itd.

Mladi Matija očito dobro zna što bi se sve moglo napraviti u smislu poboljšanja našeg obrazovanja i cjelokupnog gospodarstva - a koliko vidimo, već je napravio jako puno. U Varaždinu na scenu dolazi jedna mlada generacija koja ima i znanje i volju da učine nešto korisno za sve nas.

Komentari