Studentica FOI-ja Mateja Kuhar izumila eko olovku za kojom se otimaju poduzetnici

Objavljeno: 12.08.2015. 08:33

Zadnja izmjena: 26.02.2016. 07:16

Foto: Ilustracija

Organska olovka “Fabula“ osebujna je ekološka pisalica informatičarke Mateje Kuhar, koja je završila  Fakultet organizacije i informatike u Varaždinu. U vrijeme studija, razvila je ideju organske olovke koja je napravljena od otpadnih organskih materijala...

Zbog svog organskog sastava i hranjivih vrijednosti proizvodnih sirovina - reciklirane kave, čaja i latica koji se skupljaju od kafića do cvjećarna, Fabula šiljenjem može postati hrana za biljke. U svom vrhu ta olovka ima ukomponirano sjeme koje se može posaditi kada olovka postane premala za uporabu!

Olovka koju možete posaditi

Mateju Kuhar zamolili smo da nam objasni o čemu se točno radi i odakle joj ideja.

Uvijek sam po starom bakinom savjetu ostatke od kave bacala pod svoje biljke. Pošto sam veliki ljubitelj čaja, uz kavu, svoje biljke gnojila sam i ostatcima od čaja. istovremeno, moj prijatelj je intenzivno ilustrirao i crtao, te je stalno kupovao drvene olovke u knjižarama. Jednog dana sam povezala te dvije stvari i ideja je došla sama po sebi. Daljnjom razradom ideje, uočila sam da kafići bacaju značajne količine organskog otpada. Tada je ideja dobila poslovni smisao. U zelenu priču uklopila sam i otpadne latice koje se skupljaju od cvjećarna - pojasnila je Mateja.


                             Mateja Kuhar

Želja joj je, kaže, bila smanjiti upotrebu drva u proizvodnji olovaka, te stvoriti proizvod koji će inspirirati sanjare da postanu kreatori. Fabula je, smatra Mateja, inspirativni alat svakog kreatora, koje inspirira i motivira svojom zelenom pričom i eko dizajnom.

- Nakon što sam dublje ulazila u problematiku, shvatila sam da je prijeko potrebno tržište eko proizvoda, idealna podloga za razvoj olovke Fabule. Reciklirani i proizvodi s višom svrhom postaju imperativ u današnje doba. Smatram da industriju proizvodnje klasičnih olovaka treba oplemeniti proizvodima ekološkog profila. U tu priču idealno uklapa organska olovka Fabula – naglasila je Kuhar.

Dug je put do tržišta

Nakon same ideje, slijedilo je dugotrajno razdoblje izrade prototipa, te usavršavanja proizvoda koje traje još i danas. Nakon toga, Mateja je krenula razmišljati o proizvodnji i samoj realizaciji projekta, te je tu počeo razvitak stroja za proizvodnju Fabula.



Usporedno sa svime, razvijala je Zelenu priču Zelenkapice i Vuča, koji su, po “Zelenoj priči“, idejni začetnici Fabule. Radilo se i na osmišljavanju vizualnog identiteta, razvitku branda i prepoznatljivosti. Zelenkapica i Vuč te njihova Zelena priča o Fabuli na kraju su povezani s prirodom, te rade sve u suradnji s njom.

Razvitak stroja je u tijeku, a u rujnu će se putem crowfundinga, odnosno grupnog financiranja sakupljati sredstva za finiširanje stroja. Kao zahvale za donacije biti će ponuđene prve Fabule, te će podupiratelji projekta tim putem imati priliku prvi dobiti svoje eko olovke. Nakon kampanje kreće završetak stroja, pa prva proizvodnja - najavljuje Mateja.

Planova na pretek

Inače, Mateja Kuhar je svojim proizvodom osvojila novčanu potporu na natječaju Moj Zaba Start. U planu je komercijalizacija cijelog projekta, a planova ima na pretek.

- U rujnu kreće kampanja grupnog financiranja (crowdfunding) kojom će se pokušati aktivirati zajednicu te prikupiti sredstva za proizvodnju. U kampanji će se moći nabaviti Fabule te donirati željeni iznos koji će pomoći ostvarenju projekta. Potrebna je samo mala animacija i osviještenje zajednice, te edukacija o grupnom financiranju kao alternativnom načinu financiranja projekata i novoj pokretačkoj snazi kreativnog poduzetništva - ističe.



Razvitak spomenutog proizvoda bio je i još uvijek je na prvom mjestu prioriteta ove neumorne mlade poduzetnice.

- Želim na tržište plasirati kvalitetan eko proizvod koji služi kao inspirativni alat te pruža dodanu vrijednost i plemeniti cilj. Zato radim na svakom detalju, te cijeli proces proizvodnje i dizajna konstantno usavršavam. Generalno gledajući, nakon razvitka prototipa, krenula sam u razvitak stroja za proizvodnju, što je trenutno u procesu. Paralelno sam radila na dizajnu vizualnog identiteta s dizajnerom Igorom Toplakom, koji je zaslužan za cijeli dizajn. Držim da je brand ono što prenosi srž i poruke proizvoda, te ga upravo stoga treba i dobro prezentirati - zaključila je Mateja Kuhar.

Svi koji to žele, Fabulu – organsku olovku Mateje Kuhar mogu rezervirati već danas.

Izvor: X-ica.com



 

Komentari