Veliki uspjeh tvrtke iz Ivanca: Kavu iz njihovih automata dnevno ispija 40.000 ljudi

Objavljeno: 15.10.2015. 19:42

Zadnja izmjena: 24.02.2016. 11:17

Foto: Siniša Sović

Pravi primjer poslovnog uspjeha iz „naših krajeva“ ovaj nam put dolazi iz Ivanca gdje je u prostorijama nekadašnjeg Končara danas smješteno skladište i servisna radiona s konstantno više od stotinu samouslužnih automata na zalihi, kojima se opskrbljuju klijenti s područja cijele Hrvatske.

O tajnama i preprekama poslovnog uspjeha razgovarali smo s vlasnikom tvrtke „Krešimir Futura“, Krešimirom Krogom, koji je običaj ispijanja kave i ostalih napitaka iz automata u Hrvatsku donio još 1994. godine kada osniva svoju tvrtku, koja uspješno posluje sve do danas. Ovo je njegova priča...

Sve je počelo u Italiji
Čitava ideja nastala je sasvim spontano, a rođena je tijekom jednog izleta u Italiju koja je, kako je sam naziva, „zemlja cappuccina“. Već ga je ondje, naime, oduševila kvaliteta kave i ostalih toplih napitaka pa je njihovu izvrnost odlučio „preseliti“ na domaće tržište. Još isti dan zakazao je sastanak s talijanskim dobavljačem i „na slijepo“ kupio tri automata.

- Imao sam jasnu poslovnu ideju, iako mi plasman na domaće tržište u tom trenutku nitko nije mogao garantirati – kaže Krog.

Od aparata za zabavu do automata za kavu
Zanimljivo je spomenuti da se Krog prije ovog poslovnog poduhvata bavio zabavnim aparatima, no sam priznaje kako je već onda ta industrija bila na zalasku pa je otvaranje nove djelatnosti bio logičan slijed. Idućih godinu dana bavio se realizacijom svoje ideje, odabirao poslovni prostor, dobavljače, sirovine i namirnice jer kako sam ističe, kvaliteta napitaka presudna je za uspješan plasman na tržište. 

Prvu veliku poslovnu suradnju ostvario je s varaždinskom industrijom namještaja Mundus s kojom je poslovnu suradnju ostvarivao sve do, nažalost, njihova propadanja. U idućim godinama tvrtka širi svoj asortiman, pa tako danas ima u svojem portfelju automate za grickalice i hladne napitke, uredske aparate za kavu i aparate za izvorsku vodu u galonima.

- Poslovna suradnja postupno se ostvarivala sa sve više poduzeća, prvo u Varaždinskoj županiji, a kasnije i cijeloj državi, da bismo do danas došli do brojke od preko tisuću poslovnih subjekata i ustanova u kojima su postavljeni samouslužni automati. Dnevno tvrtka uslužuje više od 40.000 klijenata – ističe vlasnik tvrtke “Krešimir Futura”.

Velika ulaganja i visoka kvaliteta
Iako su potrebna velika ulaganja za ovu vrstu djelatnosti u kojoj jedan automat stoji od 20 tisuća kuna nadalje, Krog napominje da ne pristaju na kompromis bez obzira na cijenu.

- S obzirom da se tvrtka, prema svojim primarnim karakteristikama bavi uslužnom djelatnošću, fokus je na klijentima i njihovom zadovoljstvu, kako kvalitetom proizvoda, tako i kompletne usluge. Stoga, premda je na području same Varaždinske županije i Hrvatske konkurencija u branši relativno velika, zbog svoje smo se kvalitete i poštivanja visokih standarda, prvenstveno u odabiru sirovina, a zatim i higijene uspjeli istaknuti i zadržati vodeću poziciju – kaže Krog.

Briga o zaposlenicima i kontrola troškova

Krog također ističe da bez podrške i predanosti zaposlenika, njegove ideje, upornost i ulaganja ne bi imale efekta.

- Ljudi su snaga i vrijednost poduzeća. Uži krug zaposlenika je u poduzeću od prvog dana, ili su ostali vanjski suradnici, te su pokazatelj dobre radne atmosfere i snage kolektiva.

“Krešimir Futura” tako danas zapošljava 39 zaposlenika, od kojih 25 obavlja terenski posao i brine o kupcima poduzeća, dok se ostatak odnosi na nabavu i logistiku koja je, ističe, presudna za uspjeh. Osim upornosti, presudan faktor za dugoročni uspjeh jest i smanjena rastrošnost.

Naime, kada smo ga upitali za prednosti i nedostatke njegova posla, objašnjava kako kava u današnje vrijeme postaje primarno dobro za koje će gotovo svi svakodnevno odvojiti barem 2 ili 3 kune. S druge strane, kritizira velike namete i davanja prema državi za koje smatra kako guše poslovanje.



- Glavni cilj poslovanja nije stjecanje nekretnina i debelog bankovnog računa, već stvaranje jake i solventne tvrtke u kojoj djeluju zadovoljni zaposlenici, a koji prodaju kvalitetni proizvod – ističe Krog.

Planovi za budućnost
Iako su marže na njihove proizvode relativno male, Krog navodi kako se ipak radi o stalnom dotoku novca, stoga, barem zasad, ne planira proširenje djelatnosti i poslovanja. Najveći dio širenja tvrtke izvršava se kroz vlastitu komercijalu i održavanje kvalitete usluge, a jedan dio i kroz preuzimanja drugih poslovnih subjekata koji već imaju određeni udio na tržištu.

- Postoji mogućnost širenja djelatnosti na uslužno održavanje i servisiranje takvih automata, ali samo unutar granica države, unutar koje, još uvijek imamo nešto za reći i učiniti – kaže Krog.

Komentari