razgovor s andrejom sedlar

NAGRAĐIVANA ODGAJATELJICA 'Djeca se rađaju s kompjutorima i moraju od početka učiti informatiku'

Objavljeno: 30.11.2016. 09:22

Zadnja izmjena: 30.11.2016. 09:23

Za razliku od generacija rođenih prije 1990. današnja se djeca praktički rađaju s kompjutorima, smartphoneima, gadgetima. Možda su previše njima zaokupljena, možda se premalo igraju vani - ali su kompjutori činjenica koja se ne može izbjeći. No, u školama i vrtićima djecu se i dalje podučava uglavnom bez ikakvog korištenja informatičke tehnologije.

Bio je to povod za razgovor s Andrejom Sedlar iz Dječjeg vrtića Varaždin čiji je projekt "Music, kids and play" nedavno dobio nagradu eTwinning zbog uspješnog korištenja informatike u nastavnom procesu.

>> PRIZNANJE STRUKE Dječji vrtić Varaždin dobio nagradu za najbolji eTwinning projekt

- Ja sam prvi put kompjutor počela koristiti tek s 35 godina. - iskreno priznaje gospođa Sedlar. No, bez obzira na to počela je smišljati razne načine kako će računala ubaciti u nastavni proces.

Kompjutori, glazba i multikulturalnost

Prvo nam objasnite što je to uopće eTwinning i kako je izgledao Vaš projekt?

- Radi se o jednoj internetskoj platformi koja okuplja 430 tisuća nastavnika i odgajatelja iz 30 zemalja Europe. Trebate osmisliti neku ideju i onda pronaći razne suradnike. Ja sam ih našla u Češkoj, Poljskoj, Sloveniji i Slovačkoj. Bila je zadaća da svatko izabere po jednu pjesmu iz svoje zemlje i onda ih zajedno učimo. Slali smo ih pismima, djeca su učila i one svakodnevne vještine kao što je odlazak u poštu. I pjevala su uz pratnju instrumenata, a ne CD-a. Učila su se i multikulturalnosti, neka djeca sada znaju prepoznati, primjerice, češki jezik.

Gdje su u toj cijeloj priči računala?

- Onda smo napravili jedan festival preko Skypea i djeca iz svih pet zemalja su bila žiri, tako da su se učila i demokratskom odlučivanju. Nisu na koncu znali koga bi odabrali za pobjednika, pa su svi dobili diplome za sudjelovanje. Uglavnom, djeca trebaju naučiti kako se koristi Internet, ali tako da postanu njegovi odgovorni korisnici. Ona žele računala u vrtićima, ja imam šestogodišnjake koji primjerice koriste Paintbrush za crtanje. Jednostavno se mora unaprijediti nastava informatike, ona je sada iza svog vremena - i dalje se, recimo, uči što je disketa, iako se one više uopće ne koriste. Ono što je sjajno za eTwinning jest upravo to da djeca uče informatiku - a da toga nisu ni svjesna. Uče kroz igru, onako kako je njima najprirodnije.

Gospođa Sedlar i dalje nastavlja sebe obrazovati u informatici, nedavno je zahvaljujući sredstvima EU išla na trodnevnu informatičku radionicu u Brussels. Na isti je način nedavno imala priliku i dva tjedna na Malti učiti o kreativnosti u podučavanju. Svojedobno je dobila i nagradu Agencije za cjeloživotno učenje jer je uspješno završila magisterij iz svoje struke.

- Ljudi bi se trebali više uključivati u ovakve stvari, ali ih je malo strah. Mene hrani to što su djeca zadovoljna i što roditelji navijaju za nas. - govori odgajateljica Sedlar koja nastavlja i sebe i druge učiti tome kako da što bolje spoje učenje sa suvremenim tehnologijama.

 

 

Komentari