Tonči Huljić: Za Varaždin me vežu lijepe uspomene i radujem se ponovnom dolasku

Jedan od najizvođenijih i najpopularnijih hrvatskih skladatelja svakako je Tonči Huljić. Stvorio je Jelenu Rozgu, ali i Maksima Mrvicu. Prije svega stvorio je Magazin, cijeli niz domaćih izvođača i specifičan pop-folk zvuk, koji ga je doveo do titule i službenog priznanja za najprodavanijeg autora 90-ih godina prošlog stoljeća.

Objavljeno: 10.06.2014. 10:38

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 07:19

 

U tandemu sa svojom suprugom Vjekoslavom i danas suvereno vlada hrvatskom scenom, pokušavajući se kontinuirano, s više ili manje uspjeha, probiti vani. Regijom je, kako se čini, već ovladao, i što god netko o njemu mislio, još davnih dana postao nezaobilazna činjenica na domaćoj estradi.

Nešto manje je, međutim, poznato, da se njegov prvi nastup s Madre Badessom, održao upravo u Varaždinu - 2011. godine na Špencirfestu. Ostao mu je u jako lijepom sjećanju

- To je stvarno jedno senzacionalno iskustvo. Drago mi je što sam bio tako dobro primljen. Stvarno, dočekali smo kraj nastupa s prepunim trgom i svim pokrajnim uličicama. Već sutradan puno veće ime od mene u svijetu to nije uspjelo i za to sam u svakom slučaju jako zahvalan Varaždinu. Sjećam se, još dok sam s Magazinom svirao i nastupao u Varaždinu i Čakovcu, da su to uvijek bili izuzetno posjećeni koncerti. Tako da, za taj predio Hrvatske zaista me vežu baš onako lijepe uspomene i čim sad krenem promovirati moj novi i prvi CD, jer sad imam dovoljno vlastitog materijala, baš se iskreno radujem da dođem tamo. To što kažem ne govorim iz kurtoazije!

S Madre Badessom objavili ste novi singl, kako ste zadovoljni s reakcijom publike?
Nije pitanje da li sam ja zadovoljan nego da li je zadovoljna publika, a čini mi se, prema svemu sudeći, da je više nego zadovoljna. Madre Badessa je zapravo projekt koji je dosta okrenut prema izvozu, ali drago mi je što ima odjeka i kod kuće.

Jeste li se s tim projektom htjeli okrenuti na neku alternativnu scenu?
Ne, meni je dobra muzika - dobra muzika. Publika je ta koja se klasificira, a ti radiš ono što voliš. S muzikom koju radim smještali su me i u klasiku, pop, trash, šund, zabavnu glazbu, a sad, koliko vidim, i u alternativnu glazbu.

Bi li mogli raditi i rock, recimo Majke?
Mislim da Bare dovoljno dobro radi Majke, da mu ne trebam u tome još i ja.

Kako komentirate to da vam se često pripisuje plagiranje?
To se pojavilo samo jednom ili dvaput, ne osvrćem se na te stvari.

Svojevremeno su vas optužili i za uvoz turbofolka, na što ste vi odgovorili da je turbofolk ušao kad ste se vi maknuli...
To je točno tako bilo. Kad sam se ja maknuo, onda je ljudima pofalilo takve muzike. U to vrijeme sam se bavio klasičnom glazbom, a i danas to volim raditi. Tako da, čim imamo kvalitetnu zabavnu glazbu ovdje, s tekstovima koji mogu parirati onome što se radi u folk muzici... Da se razumijemo, ima tu i dobrih stvari. Nisu to samo “plitki mozgovi”, kako to često klasificiraju. Ja ne volim da se muzika klasificira.

Izjavili ste također da je turbofolk prva socijalno angažirana muzika...
To je tako! Ima vrlo direktne tekstove, a mi smo ovdje tek u zadnjih par godina počeli malo konkretnije progovarati o nekim stvarima u pop ili zabavnoj glazbi. Oni su tu puno radikalniji, puno hrabriji od nas i dosta eksplicitni u tim tekstovima. Njihovi tekstovi su ravni onome što se u Hrvatskoj radi u hip-hop ili rap muzici. Dakle, uopće sociološki, hip-hop i rap je unio promjene u poimanju tekstova i dosta su socijalno angažirani, a s jedne druge strane to su turbofolk tekstovi.

Što mislite o Porinu?
Ne mislim ništa.

Dora je nekako šutke pala, da na Eurosongu ove godine nije pobijedila Conchita gotovo da ne bi znali da se održavao...
S obzirom na to kakav je Eurosong bio, zapravo jedan od najkvalitetnijih do sada, srećom pa se Hrvati nisu u to petljali. Ovakvom nečem većina onih koja sanja da ide na Eurosong nije dorasla. Zaista smo mala zemlja i nema puno onih koji mogu i znaju.

Rozgin mega uspjeh predvidio još 2010.
Još 2010. godine, kad je Jelena Rozga muku mučila sa svojom solo karijerom, Tonči Huljić rekao je da će ona u godinama koje dolaze zatresti cijelom regijom. Neki su se samo nasmijali, budući da se upravo on brine o njezinoj karijeri, a drugi na spomenuto nisu ni obraćali pozornost. Sve do 2011. godine i nevjerojatnog uspjeha Bižuterije, te famoznog stiha “žena, majka, kraljica” koji je ušao u sleng i postao sastavnim dijelom domaće pop-kulture.
Kako ste spomenuto mogli znati ili ste to rekli “samo tako"?
Nisam ja to samo tako rekao... Ja se tim poslom bavim, pa znam koji su dometi pojedinih izvođača. Neke sam uspijevao dignuti iznad njihovih dometa, a neki, jednostavo po defaultu, kao u njenom slučaju, imaju velike domete. Zbog toga mi je bilo potpuno jasno da će se stvari tako odviti. Da stvari uspiju, uvijek se trebaju poklopiti izvođač i pjesma, a najgore je kad dođe dobra pjesma na krivog izvođača i obrnuto. Ovdje se jedno s drugim dobro poklopilo.

Tekst je prenesen iz Tjednika eVaraždin od 23. svibnja.

Komentari