Zimo Digital: 5 stvari koje morate znati kada Facebook koristite kao marketinški alat

Objavljeno: 16.08.2014. 19:27

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 07:19

Foto: ilustracija

Voljeli ga ili mrzili, Facebook je postao dio današnje svakodnevice, način na koji komuniciramo s ljudima, poslovnim partnerima, prijateljima ili obitelji. Ako gledamo Facebook kao alat za promociju, nailazimo na prilično drugačiji način korištenja nego što smo navikli raditi kroz radio, TV, novine ili časopise, pa čak i na samim web stranicama.

Iako su sami alati za izradu oglasa, o kojima je kolega Goran pisao prije nekoliko tjedana, prilično jednostavni za korištenje, to je ujedno i samo jedan od načina koji Facebook nudi oglašivačima. Naravno, prije nego počnemo nabrajati što morate znati kod Facebooka kao marketinškog alata, važno je spomenuti kako morate biti svjesni važnosti marketinga općenito, o čemu ćemo pričati u jednoj od nadolazećih kolumna.

1. Facebook oglasi
Kao što sam ranije spomenuo, Facebook nudi jednostavan sustav za izradu oglasa. Uz nekoliko klikova možete postaviti vaš oglas i za vrlo malo novaca vaš oglas će vidjeti tisuće ljudi (naravno ovo ovisi o ciljanosti samog oglasa, "Hrvatska", "Varaždin", itd) cijena koju usporedno s recimo jednim letkom je neizmjerno niža. 

2. Upravljanje profilom
Vjerojatno već svi znate da Facebook nudi dvije mogućnosti profila — osobni i fan stranica, odnosno stranica za brandove. Jedna od osnovnih razlika je u tome što osobni profil ne može imati više od 5.000 prijatelja — nešto što većina ljudi pogriješi otvarajući profil za svoje poduzeće. Za kvalitetno upravljanje profilom potrebno je vrijeme i znanje, a to znanje možete saznati na raznim radionicama, individualnim edukacijama, raznim internetskim portalima i YouTube videima. Bitno je uvijek testirati što prolazi a što ne!

3. Komunikacija
Kao i u realnom životu, tako i u virtualnom, važno je komunicirati sa svojim fanovima. Nitko ne želi postaviti pitanje na koje ne dobije odgovor. Zamislite si kako bi bilo da u pekari pitate zaposlenicu koliko vam košta crni kruh, a ona mudro šuti i zuri u vas. Nije baš najbolje iskustvo zar ne? Isto tako nastojte to ne raditi i na Facebooku. Ako netko postavi pitanje, potrudite se i odgovorite na njega.

4. Promocija proizvoda ili usluga
Nitko neće biti fan vaše stranice ako ćete stalno objavljivati postove s vašim proizvodima, opisivati njihova svojstva, hvaliti ih, itd. Budite realni i pokažite da iza profila stoji stvarna osoba. Objavite i članke s drugih portala. Primjerice ako se bavite prodajom zdravih namirnica, objavite postove s drugih portala koji veličaju zdravu prehranu, time ćete dobiti znatiželju fanova koji će onda kod vas potražiti taj proizvod.

5. Pratite što se događa
Uvijek budite u toku s statistikama. Pratite koliko je fanova došlo, kad vam je najviše fanova online, kad imate najviše komentara i lajkova, jer sve su to pokazatelji koliko se vaša promocija širi po Facebooku. Ovo je ujedno i najteži korak i potrebno je vremena i znanja da naučite kako se te brojke čitaju, no opet nije ovo kvantna fizika. Treba vam samo malo prakse i to je to. Brojke su važne!

Ovo je samo nekoliko savjeta, a uvijek je najbolje testirati što prolazi. Nemojte se bojati da nitko neće ništa napisati na vaš post. Ponekad se to događa, no ljudi će vidjeti vašu poruku i malo po malo će klikati na vaše objave. Budite ustrajni, ne predosadni i pokušajte ubaciti malo zabave. Sretno!

Komentari