Kako piše Jutarnji list, potkraj ovog mjeseca Ministarstvo prometa trebalo bi izabrati savjetnika za izradu Studije o sustavu naplate cestarine na autocestama u Hrvatskoj koji bi trebao biti implementiran 2020. godine.
Već se godinama raspravlja o tome trebamo li uvesti vinjete, a rasprava se vodi oko toga treba li cestarinu naplaćivati po prijeđenom kilometru ili po vremenskom modelu. U ovom se trenutku cestarina naplaćuje po prijeđenom kilometru,a čini se kako će tako i ostati.
Kako piše Jutarnji, plan je uvesti neki od elektroničkih sustava naplate koji se kolokvijalno naziva “elektronska vinjeta”. U toj varijanti dva su moguća sustava naplate - ENC uređaj ili registracija vozila i naplata uz pomoć videonadzora. Oba sustava omogućuju naplatu cestarine po prijeđenoj udaljenosti. Bez obzira na to koji bi model bio prihvaćen, naplatne kućice više ne bi bile u upotrebi, nego bi na portalima na ulazima i izlazima s autocesta bili postavljeni uređaji koji bi registrirali korisnike autocesta.
U slučaju odabira ENC-a, svi bi vozači morali imati uređaj u automobilu koji bi registrirao ulazak na autocestu. Drugi model naplate je uz pomoć kamera koje snimaju registracije vozila pri ulasku na autocestu. Vozila se na pristupnoj točki registriraju i identificiraju uz pomoć lasera, a kamere snimaju prednju i stražnju registraciju na vozilu. Potom slijedi njena identifikacija i korisnik na kraju dobiva svoj račun za cestarinu.
Inače, prema pisanju Jutarnjeg, u sklopu rasprave o novom sustavu naplate pojavio se prijedlog o proširenju naplate cestarine na obilaznice i državne ceste, a u tom slučaju pod naplatom bi bile sve obilaznice velikih gradova, kao i državne ceste. Zagovornici tog modela tvrde kako bi se time vozače kamiona natjeralo da više koriste autoceste, dok protivnici tvrde da bi to dodatno zagušilo promet u gradovima. Osim toga, smatraju da bi se tako smanjili prihodi upravitelja autocesta.
Komentari