inicijativa

Zašto buseki nikad nisu zaživjeli i može li ih zamijeniti ono što predlaže HNS?

Radi se o jednoj karti za vlak, autobus ili gradski busek čije bi se djelovanje dijelilo na više zona širom županije, a koja bi mjesečno stajala oko 600 kuna. Uspostava sustava, prema izračunima koja je javnosti podastro HNS, stajala bi oko 45 milijuna kuna...
Objavljeno: 13.11.2022. 08:14

Zadnja izmjena: 13.11.2022. 12:19

Gostujući u eTV studiju, direktor Čistoće Zoran Svetec otkrio je kako se gradskim busekima godišnje preveze oko 70 tisuća korisnika, što je jako malo.

Grad Varaždin mjesečno za tu vrstu prijevoza izdvaja oko 148,3 tisuće kuna, odnosno godišnje oko dva milijuna kuna, a čak ni taj iznos nije dovoljna. Buseke, naime, treba modernizirati, a razgovara se i o uvođenju električnih vozila, što neće biti moguće bez pomoći države i europskih fondova. Na kraju svega, primjetio je Svetec, Varaždin je grad na ravnom, građani rado koriste bicikle ili sada e-romobile, te im zapravo takva vrsta prijevoza nikad nije bila omiljena. Gostujući u našoj emisiji, sličnu konstataciju iznio je i predsjednik gradskog HDZ-a.

'Nikad to nije funkcioniralo'

- Što se tiče gradskog prijevoza, ako pogledamo malo u prošlost, mislim da nikada nisu poslovali pozitivno, mislim da je uvijek taj posao bio prilično riskantan. Zašto je to tako i zašto u Gradu Varaždinu nikada nije zaživjela gradska i međugradska vožnja - ne znam, ali činjenica je da nije funkcioniralo u najboljem redu. Prema tome, ne znam koliko će taj novi segment poslovanja Čistoće biti otegotan za njihovo poslovanje - rekao je Damir Habijan.

'Uspostaviti integrirani prijevoz'

Prema gradskom HNS-u, rješenje je uspostava integriranog prijevoza na razini cijele županije, kojim bi se riješilo i pitanje gradskih buseka.

- Što se tiče upravljanja Čistoće, a mogu se referirati na sve gradske tvrtke, treba definitivno ići u dizanje plaća, u poboljšanje radnih uvjeta i na taj način bi zadržali radnu snagu i dugoročno treba vidjeti što se treba modernizirati. To je možda druga ili treća točka na kojoj bi trebalo tražiti konsenzus svih političkih aktera u Gradu - rekao je Igor Klopotan.

Što je integrirani prijevoz?

Najjednostavnije rečeno, radi se o jednoj karti za vlak, autobus ili gradski busek čije bi se djelovanje dijelilo na više zona širom županije, a koja bi mjesečno stajala oko 600 kuna. Uspostava sustava, prema izračunima koja je javnosti podastro HNS, stajala bi oko 45 milijuna kuna, a uz jedince lokalne samouprave i županiju, sufinancirali bi ga europskih fondovi i država.  S projektom bi se moglo krenuti za godinu ili dvije, a u prvoj fazi HNS predlaže da se počne s autobusnim prijevozom. "Postoji master plan iz 2016. godine koji je podloga tome", rekao je predsjednik županijskog HNS-a Krunoslav Lukačić.

'Čehok je kupio groblje, šrot'

Podsjetimo, pitanje gradskih buseka bila je jedna od prvih tema oko koje se sukobila aktualna i bivša gradska vlast početkom mandata. Dogradonačelnik Miroslav Marković Ivana Čehoka tada je prozvao da je kupio "groblje i šrot" od autobusa, koji su prešli više od 800.000 kilometara, te čije će održavanje sada koštati više nego da se plaćala koncesija. Javio se tada i bivši koncesionar Vincek, koji nam je dostavio izračun prema kojem bi , kada se sve skupa zbroji (održavanje voznog parka, plaće radnika, vođenje sustava) moglo stajati i dvostruko više nego da se plaćala koncesija. Bivša vlast mu je prekinula suradnju jer se nisu složili s povećanje davanja za koncesiju, što je Vincek tražio pozivajući se na porast cijene rada i energenata.

Komentari