Ekskluzivno doznajemo kako je glavni projektant drugog najvećeg projekta nakon Pelješkog mosta, vrijednog 1,8 milijardi kuna – profesor sa Sveučilišta Sjever Božo Soldo, koji je projektirao novi varaždinski autobusni kolodvor, te bio jedan od projekatanata podzemne garaže na Kapucinskom.
Riječ je o trenutno najvećem projektu neke vjetroelektrane u Europi– vjetroparku „Krš-Pađene“ koji se od ljeta prošle godine gradi u blizini Knina. Jučerašnje nedjeljno izdanje Jutarnjeg lista o tom megaprojektu izvjestilo je na naslovnici, a kako navode – na vjetroparku kod Knina trenutno radi 200 zaposlenika koji će na 134 metra visoke stupove postaviti 48 vjetroturbina. U temeljima svake od njih nalazit će se 570 kubika betona, 90 tona armature i nosivog čelika, a vrhovi elipsa nalazit će se na visini od 200 metara. Time će „Krš-Pađene“ postati najveći vjetropark u ovome dijelu Europe, te imati snagu od 142 megavata.
Profesor Soldo, koji je u posljednje vrijeme u lokalnoj javnosti spominjan kao autor idejnog rješenja Kučanske rambe – otkriva nam kako na ovome ogromnom projektu radi od početka prošle godine: „Na glavnome projektu radili smo do kolovoza prošle godine, kako bismo dobili građevinsku dozvolu. Nije to najveći projekt na kojemu sam dosada radio, ali je zasigurno najveća investicija i projekt je prilično složen. Trenutno odlazim u projektantske nadzore nakon što određena faza bude određena“, kaže Soldo i otkriva nam kako nije jedini Varaždinac u toj velikoj ekpi.
"Gdje god postoji klopotec, moguća je elektrana"
Komentari