proziva bivšu vlast

Vincek poslao izračun: 'I bez servirisanja, buseki će sada koštati 2,5 puta više'

Oko slične stvari, podsjetimo, sinoć su se sukobili Miroslav Marković i Ivan Čehok, kada je Marković kupljene autobuse od strane bivše vlasti nazvao "šrotom" i "grobljem", dok je bivša vlast naglašavala njihove prednosti u odnosu na Vincekova vozila (mogućnosti za invalide, i t.sl.)...

Piše: Mateja Rak

Objavljeno: 01.10.2021. 14:30

Zadnja izmjena: 01.10.2021. 15:09

Vincek autobusi javili su se priopćenjem za medije u kojem neizravno prozivaju bivšu gradsku vlast, optužujući ih da su raskinuli koncesiju koja trebala stajati 120.000 kuna mjesečno, dok će sada samo redoviti pogon buseka koštati oko 300.000 kuna mjesečno, kažu.

K tome iz Vinceka nadodaju kako će, primjerice, servisi kupljenih autobusa stajati više od 628 tisuća kuna, a prije epidemije cijeli iznos godišnje koncesije bio je 600 tisuća kuna (50.000 kuna mjesečno). Oko slične stvari, podsjetimo, sinoć su se sukobili Miroslav Marković i Ivan Čehok, kada je Marković kupljene autobuse od strane bivše vlasti nazvao "šrotom" i "grobljem", dok je bivša vlast naglašavala njihove prednosti u odnosu na Vincekova vozila (mogućnosti za invalide, i t.sl.). Do raskida koncesije došlo je zbog toga što Gradu Varaždinu cijena koju je ponudio koncesionar više nije bila odgovarala, no sada bivši koncesionar prezentira svoje izračune i postavlja javno pitanje: "Kome je to u interesu?"

  • Vincek tvrdi da bi cijena za korisnike ostala ista - Iz Vinceka navode kako je povećanje mjesečne subvencije od Grada Varaždina traženo na iznos od 120.000,00 kn odnosno 70.000,00 kn više nego što je ona iznosila. Time bi se postojeći trošak Grada povećao za iznos od 70.000,00 kn (840 tisuća godišnje), a cijena za krajnjeg korisnika bi ostala ista.
  • Poskupljenje je bilo opravdano, poručuju - Samo povećanje traženo je, kako kažu, iz objektivnih razloga povećanja kalkulativnih elemenata (gorivo i plaće radnika) koji su poskupjeli od početka obavljanja koncesije.
  • Mjesečni trošak pogona sada će biti 300 tisuća kuna - "Prema našem dugogodišnjem iskustvu, iskustvu jednog od vodećih autobusnih prijevoznika na području Republike Hrvatske, ukupni trošak autobusa sa gorivom i amortizacijom iznosi 150 tisuća kuna mjesečno, minimalni trošak radnika je 150 tisuća kuna mjesečno, a prihod od prodaje karata iznosi maksimalno 100 tisuća kuna na istoj razini - navode u priopćenju."
  • Održavanje će koštati 628 tisuća kuna - "Prema javno objavljenoj Odluci o odabiru od 31.kolovoza 2021. čiji rok mirovanja iznosi 15 dana samo usluga servisa i popravaka vozila (izvan garancijskog roka) iznosi na godišnjoj razini 628.167,00 kn + PDV što je veći iznos nego što je iznosila ukupna godišnja subvencija prijevoza prije epidemije", pišu u priopćenju (600.000 kuna).
  • 'Kako to može biti isplativo', pita se Vincek? - "Postavljamo pitanje kako isto može biti isplativo za proračun Grada ?? Na koji način su napravljene uštede u proračunu ako trošak u proračunu mora biti znatno veći, a cijenu karte dodatno financiraju i krajnji korisnici?! Kome odgovara ovakav model komunalne djelatnosti prijevoza putnika i zašto?!?!"
  • 'Željeli smo mijenjati linije, ali...' : Iz Vinceka navode kako su za vrijeme trajanja koncesije tražili izmjene linija prema željama i molbama građana Grada Varaždina koje bi doprinijele poboljšanju postojeće mreže linija, no da su nailazili na prepreke. 
  • 'Karta bi mogla poskupjeti' - Upravo to indirektno poručuje Vincek kada piše: "Ostaje za vidjeti koliko dugo će današnja cijena karte ostati ista obzirom na povećane troškove gradskog proračuna - poručuju."

Komentari