"7 seX 7" filmske su slike i dokaz koliko je teško doći do filma

Piše: evz/vlm

Objavljeno: 21.07.2011. 16:54

Zadnja izmjena: 08.12.2015. 08:00

Ireni Škorić treba odati priznanje što se uopće uhvatila ukoštac s erotskim pričama u zemlji u kojoj je to tema u kojoj žensko tijelo najčešće služi kako bi muškarac njime pomeo pod ili postelju.

Osnovni je problem filma ”7 seX 7”, scenaristice, redateljice i producentice Irene Škorić, da to nije film, već redanje filmskih slika. Kao takav je i najbolji mogući dokaz da kod nas perspektivni mladi filmski radnici još uvijek teško dolaze do novca za svoj prvi pravi film (zovite ga dugometražnim, ako vam je draže) u kojem će pokazati što znaju i mogu.

Kopernikanski obrat

A perspektivnost Irene Škorić, i kao scenaristice i kao redateljice, i više je nego jasna. Treba joj pritom odati i posebno priznanje što se uopće uhvatila ukoštac s erotskim pričama u zemlji u kojoj je to još tema rezervirana za muškarce i u kojoj (unatoč časnim iznimkama) žensko tijelo najčešće služi kako bi muškarac njime pomeo pod ili postelju. Upravo u tom dijelu priče film donosi kopernikanski obrat, jer to je ženska priča (unatoč tome što je jedna od njih posvećena muškoj gay ljubavi) u kojoj su žene zapravo seksualni predatori. Najočitije je to u djelu koje smo već vidjeli kao kratki film “9. ožujak”, priči u kojoj dijelovi muškog i ženskog tijela te fotografije sretnog para na zidu pričaju o prevari, ali ženska erotska snaga skrivena je i u jednom jedinom osmijehu, onom koji na kraju priče o potrazi za krpeljom zapravo pokazuje da žena nije tek olako iskorištena naivka.

Druga velika prednost načina na koji radi Irena Škorić njezino je pisanje. Nakon potpuno neživih rečenica koje izgovaraju junaci domaćih filmova, dobili smo scenaristicu koja ne komplicira već piše onako kako njezina generacija živi.

Što ih pokreće?

I zbog toga treba žaliti što je taj film sastavljen od slika koje nam ne daju uvid u svoje junake. Oni u nama ne bude emocije i to je osnovni problem pri gledanju filma. Gledatelj, naime, ne zna tko su oni i odakle dolaze, što ih pokreće... I to je šteta, jer neke su priče vrlo intrigantne (homoseksualna ljubav, seks u troje u kojem su dame lezbijke, ili priča o prevari). Naravno, neke se, upravo zbog nedostatka konteksta ili predteksta, poput priče iz trgovine vinil-pločama, doimaju banalnima.

Ipak, osim scenaristici i redateljici filma, bitan iskorak treba priznati i mladim glumcima (pogotovu glumicama) koji se pojavljuju u filmu. Na njihovim leđima (ili bolje rečeno golim tijelima) počiva film koji o erotici u današnjem svijetu mladih progovara na način kakav u našem filmu još nije viđen. Neki će reći da nisu otišli do kraja (i da je previše rublja oko tijela u seksualnom činu), ali sama pomisao na to da su se odmakli od do sada viđenih granica i klišeja zaslužuje pohvalu. Lako je predvidjeti i to da će mlade glumačke zvijezde u erotskom klinču publiku privući u kina.

Komentari